יו"ר מפלגת הציונות הדתית ושר האוצר המיועד, בצלאל סמוטריץ', התראיין הבוקר (ראשון) לכאן ב' וסירב לגנות את דברי ח"כ אבי מעוז, המיועד לתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה, שהביע תמיכה בביטול מצעד הגאווה בירושלים.

ח"כ אבי מעוז עורר סערה: "צריך לבטל את מצעד הגאווה בירושלים"; נתניהו התנער מדבריו

המרד נגד אבי מעוז מתרחב: יותר מ-50 רשויות כבר הודיעו שלא ישתפו פעולה

"לא בזה אנחנו צריכים להתעסק, זה לא חשוב, העניין חרג מכל פרופורציה. אני רוצה להתעסק בשערוריה שראש ממשלה וראשי ערים מבצעים המרדה. אנחנו לא באופוזיציה, קיבלנו את המפתחות וצריך לדבר פחות ולעשות יותר. אף אחד לא ייפגע. האתגר שלנו הוא גם לשכנע את אלו שלא בחרו בנו שאנחנו עושים טוב לכל אזרחי מדינת ישראל", אמר סמוטריץ'.

כשהמראיין, אסף ליברמן, אמר לסמוטריץ' כי עבור מאזינים רבים מקהילת הלהט"ב מדובר בעניין מהותי, השיב סמוטריץ': "גם את המאזינים מקהילת הלהט"ב הרבה יותר מעניין להביא אוכל הביתה. אני לא מוכן לשתף פעולה עם מופע הצביעות הזה שמחליט מה חשוב ומה לא חשוב".

עוד תקף סמוטריץ' את ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, ואת ראשי הרשויות שהודיעו כי לא ישתפו פעולה עם תוכניותיו של מעוז בתחום החינוך: "כשיוסי שריד ושולמית אלוני היו שרי החינוך, מישהו מהמחנה שלנו קרא לא לשתף איתם פעולה? אין מצב בעולם שהם מבצעים מרד".

עוד התייחס סמוטריץ' לרוטציה הצפויה במשרד האוצר בינו ובין אריה דרעי: "הרוטציה לא קשורה לשאלת היציבות, הממשלה תהיה יציבה ותחזיק ארבע שנים בעזרת השם. אם דרעי יציע תלושי מזון אני אתמוך בו, כי א' ב' בפוליטיקה זה לקיים הבטחות לשותפים שלך, וזה גם לא בהכרח רעיון רע".

חה"כ אלמוג כהן על תכנית הלימודים של מעוז: "חולק עליו בנושא" 

גם חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) התייחס הבוקר לסערה סביב תכנית הלימודים של מעוז. כשנשאל בתכנית "שבע תשע" ב-103FM מה יקרה אם נתניהו יוותר על שירותיו של מעוז, השיב: "הקואליציה היא הומוגנית עם קווי יסוד ברורים. אני יכול להסכים עם מעוז ואני יכול גם לחלוק עליו. בחלק מהנושאים אני מסכים איתו ובחלק אני חולק". 

על הודעת ראשי הרשויות, אמר: "אני חולק עליו בנושא הזה, וכדאי לקחת את הדברים בפרופורציה. זה אותו חלק מהפסטיבל של השמאל הקיצוני שמסרב לקבל את רצון הבוחר. האיש לא פעל אפילו יום אחד. האיש הזה הוא לא סוליסט הוא חלק מקואליציה. הקהילה הגאה הם אחים שלנו, אנחנו אוהבים אותם. בסופו של יום, אנחנו אומרים בצורה ברורה שיש לנו קווי יסוד ברורים, ועליהם אנחנו נקפיד".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm