שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, התייחס היום (ראשון) בפעם הראשונה להרכבה של ממשלת נתניהו המסתמנת, ואמר כי ממשל ביידן ישפוט את הממשלה בישראל "לפי מדיניותה, ולא לפי זהותם של אישים ספציפיים", כך דיווח ברק רביד בוואלה!. 

לפי הדיווח, בלינקן הדגיש בנאומו בפני שדולת השמאל הפרו-ישראלית ג'יי-סטריט כי ארה"ב "תדרוש מהממשלה החדשה לעמוד בסטנדרטים ההדדיים של היחסים, כפי שהיו ב-70 השנים האחרונות". מדובר בהתייחסות הפומבית והרשמית הראשונה של ממשל ביידן לגבי מדיניותו כלפי הממשלה החדשה בישראל והיחס כלפי נציגי הימין הקיצוני שימונו לשרים בממשלה.

"ישראל ערכה בחירות לאחרונה וממשלה חדשה תהיה בימים הקרובים. אנחנו מכבדים את בחירת העם הישראלי ומברכים על מחויבותו של נתניהו להקים ממשלה, שלדבריו תעבוד עבור כל תושבי ישראל ללא יוצא מהכלל", אמר בלינקן. "כמו שהנשיא ביידן אמר לנתניהו - אנחנו מצפים מהממשלה החדשה לעבוד איתנו כדי לקדם את הערכים המשותפים שלנו. נמשיך לתמוך בערכים דמוקרטיים כולל זכויות להט"ב וצדק שוויוני עבור כל אזרחי ישראל. נדבר בכנות וכבוד עם החברים הישראלים שלנו כמו ששותפים צריכים לעשות".

בלינקן הוסיף ואמר כי ממשל ביידן יתנגד להרחבת ההתנחלויות בגדה המערבית, לצעדי סיפוח ישראלים בגדה המערבית, לפגיעה בסטטוס קוו בהר הבית ולהסתה לאלימות. עוד אמר בלינקן כי ממשל ביידן תומך בפתרון שתי המדינות כיוון שזה עולה בקנה אחד עם שוויון ודמוקרטיה. "אנחנו מאמינים שישראלים ופלסטינים זכאים לאותן זכויות ואותן הזדמנויות", הסביר. לדבריו, פתרון של שתי מדינות על בסיס קווי 1967 עם חילופי שטחים הוא הדרך הטובה ביותר להשיג שלום ולשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

"ארצות הברית מכירה בירושלים כבירת ישראל - היא חשובה לשני העמים וצריכה להיות עיר לכל תושביה", הוסיף בלינקן. "כל מה שמרחיק אותנו מפתרון שתי המדינות מסכן את ביטחונה וזהותה של ישראל בטווח הארוך. כעת פתרון שתי מדינות נראה כמו חזון מרוחק - אבל אנחנו מחוייבים לשמר את החזון הזה".