השיחות המו"מ להרכבת הקואליציה נמשכות: ח"כ משה גפני צפוי להיפגש היום (שני) בצהריים עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. בינתיים, גפני לא מרוצה מההחלטה על הקמת ועדת הרפורמות, החלטה שפורסמה במסגרת ההסכם הקואליציוני ועשויה לעקוף את סמכותיו בוועדת הכספים.

אמש הגיעו אנשי אגודת ישראל, הפלג החסידי בתוך יהדות התורה, אל יו"ר הליכוד נתניהו במטרה למצוא פתרונות למחלוקות. אחת מהן היא פסקת ההתגברות, שבליכוד לא מתחייבים להעבירה ברוב של 61 ח"כים.

אומן הפירוק הסתבך בהרכבה: ההגעה ל"יום שאחרי" התפוצצה לנתניהו בפנים | פרשנות
סערת אבי מעוז: גורמים בליכוד מבהירים כי ההסכם ימומש

דיון בועדת הכספים, משה גפני מגיב להחלטה להקמת וועדת הרפורמות. צילום" ערוץ הכנסת

ביהדות התורה טוענים כי ישנה הוראה ישירה של האדמו"רים לא להיכנס לממשלה בלי התחייבות להעברת פסקת ההתגברות, וזאת כדי להעביר את חוק הגיוס שיאפשר פטור לבחורי הישיבה. בליכוד בוחנים העברת פסקת התגברות ברוב גדול יותר.

נתניהו על המו"מ להקמת ממשלה: "נשמור על הדמוקרטיה הישראלית" (צילום: ערוץ הכנסת)

גם עניין תיק ירושלים, שפוצל מתיק המורשת לטובת עוצמה יהודית, מהווה מכשול. הפתרון המסתמן: משרד ירושלים ומירון. השר המיועד: ח"כ מאיר פרוש, הטוען כי המשרד רוקן מתקנים וממשאבים ודורש לקבל את האחריות על ניהול ההילולה במירון ולהיות זה שיוציא לפועל את מסקנות ועדת החקירה הממלכתית.

היום צפוי נתניהו להיפגש עם הצלע השנייה של יהדות התורה, ח"כ משה גפני, שבגזרתו נראה שהדרך סלולה יותר. במקביל למו"מ הופץ אתמול סדר היום השבועי של מליאת הכנסת. הפלג החסידי במפלגת יהדות התורה, אגודת ישראל, הודיעה כי היא מוכנה למסור את החתימות לבקשה להחליף את יו״ר הכנסת ודגל התורה עוד לא הודיעה את תשובתה.

לאחר שיסיים את המו"מ עם השותפות יתפנה נתניהו לטפל בחלוקת התפקידים בליכוד, שם עוקבים בדריכות אחר חלוקת התפקידים לשותפות. ככל שהימים נוקפים והתפקידים מחולקים, גובר הזעם על צוות המו"מ מטעם הליכוד. "התנהלות כושלת ללא חשיבה", תיאר זאת ח"כ מהליכוד.
מי שכבר סיימו לקבל את חלקם הם אנשי הציונות הדתית, שחתמו בשבוע שעבר על הסכם תפקידים מול הליכוד. יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' שוחח עם חברי מפלגתו והודיע להם על התפקידים שיקבלו.

אבל גם באופוזיציה החדשה יש צרות. היום תקיים הוועדה המסדרת של הכנסת דיון בנושא מינוי סגני יו"ר זמניים, כשלמעשה האופוזיציה מגיעה לא מגובשת לאחר שיו"ר הוועדה יואב קיש שוחח במקביל עם כל ראשי סיעות האופוזיציה. ביש עתיד ממשיכים לתקוף את זאב אלקין מהמחנה הממלכתי, שפועל בצורה עצמאית מול קיש.

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פנה אל כל ראשי המפלגות באופוזיציה העתידית בבקשה למסד פורום פעולה מול "הפגיעה המסתמנת בדמוקרטיה, כפי שבאה לידי ביטוי בהסכמים הקואליציוניים", לדבריו. "אני רואה את המציאות המתהווה בהסכמים הקואליציוניים מבחינת הפגיעה בערכים הדמוקרטיים, ואני חושב שחשוב שנקים פורום ביצועי שיתחיל לחשוב על מהלכים פרלמנטריים, ציבוריים ותקשורתיים משולבים", אמר. "כמובן מבלי לגרוע מהצורך של כל מפלגה וסיעה לפעול גם באופן עצמאי".

גנץ וחברי סיעת המחנה הממלכתי נפגשו אתמול במלון כפר המכביה, לסיכום הקדנציה ולקראת ההתארגנות לכניסת הממשלה החדשה. גנץ וחברי הסיעה ביקרו במוזיאון הספורט היהודי העולמי שנחנך לאחרונה ומציג את הספורט היהודי מהמאה ה־19 ועד היום, עם יותר מ־1,000 פריטים נדירים שמספרים את ההיסטוריה של הספורט היהודי.

הם התקבלו על ידי אמיר פלד, יו"ר מכבי תנועה עולמית, והמנכ"ל אמיר גיסין. גנץ סיכם: "זו הייתה חוויה מיוחדת. מדינת ישראל יכולה להתגאות בהישגים של הספורטאים היהודים והישראלים במאה השנים האחרונות".