חילופי המהלומות בין ראש הממשלה המיועד וראש הממשלה היוצא נמשכים, כאשר בנימין נתניהו תקף היום (שני) את יאיר לפיד. בפוסט שפרסם בפייסבוק, כתב נתניהו כי "לפיד וגנץ לא מקבלים את תוצאות הבחירות ומפזרים הפחדות שקריות נגד ממשלה שנבחרה על ידי רוב הציבור". זאת, לאחר חילופי הדברים בין השניים ביום שישי האחרון.

בפתח הפוסט, כתב נתניהו: "לפיד, שהקים ממשלה מסוכנת עם האחים המוסלמים, שבר שיאים במינוי מקורבים ובח״כים נורווגים, וחתם על הסכם הכניעה לחיזבאללה, מנהל בימים אלה מסע של דה-לגיטימציה נגד בחירת העם. אנחנו נחושים למשול ולבצע את המדיניות שלשמה נבחרנו לטובת כל אזרחי ישראל. במשך 20 שנה הובלתי באחריות את מדינת ישראל קדימה בכל התחומים - וכך אעשה גם הפעם".

יאיר לפיד בישיבת סיעתו (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד בישיבת סיעתו (צילום: מרק ישראל סלם)

נתניהו המשיך: "הנה העובדות מול השקרים - 'משרד הביטחון יפורק' - שקר. המנהל האזרחי מהווה פחות מאלפית האחוז ממשרד הביטחון - והוא יישאר במשרד הביטחון. 'משרד החינוך יועבר לידי אבי מעוז' - שקר. אבי מעוז יעסוק רק בהתקשרויות חיצוניות של משרד החינוך שמהוות כאלפית האחוז מתקציב החינוך ויפעל בכפוף לראש הממשלה. משרד החינוך ימשיך לקבוע את תוכנית הלימודים".

״'הממשלה תפעל נגד להט״בים' - שקר. לא נפגע בזכויותיהם של להט״בים ונשמור על הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה. 'ליברמן: ההמנון ישונה', נו באמת. אל תאמינו לשקרים ולהפחדות. שתפו את האמת", סיכם.

שר הביטחון בני גנץ, מסר בתגובה לדבריו של נתניהו: "נתניהו - ניצחת בבחירות, אני מאחל לך בהצלחה ואתמוך בכל מהלך שטוב למדינה. לא קיבלת את המנדט לפרק את ביטחון ישראל בעבור נזיד עדשים פוליטי ומשפטי. מול פגיעה בביטחון ישראל - תמצא קיר ברזל".

כאמור, ביום שישי האחרון, ראש הממשלה היוצא תקף את נתניהו וכתב: "מר נתניהו, אני לא מקבל ממך שיעורים בדמוקרטיה. לא ממי שמפעיל מכונת רעל במימון זר שעוסקת בהשמצות והכפשות מהסוג הנמוך ביותר". זאת, לאחר שנתניהו תקף את לפיד וכתב כי "אני מגנה בתוקף את הניסיונות של לפיד להמריד קציני צבא וראשי ערים נגד הממשלה הנבחרת בהנהגתנו. ההתנהלותו לפיד מסוכנת ופוגעת בדמוקרטיה".