בדרך לממשלה חדשה:  יוסי קוצ'יק, לשעבר הממונה על השכר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, שוחח הערב (שני) עם ענת דוידוב ב־103FM, והתייחס בין היתר לאופן שבו מתנהל המשא ומתן הקואליציוני בין ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, למפלגות גוש הימין. קוצ'יק מתח ביקורת חריפה והביע חוסר שביעות רצון מכמות השרים המסתמנת.

בפתח דבריו, אמר קוצ'יק: "יש לי טענה כללית שאומרת שהמגזר הציבורי בישראל נגזר עליו להיות בינוני. זו לא טענה חדשה שלי. יש בו אנשים מצוינים, איי איכות מעולים, אז למה בינוני? כי ממשלות ישראל הן ממשלות קואליציוניות, לכל שחקן פוליטי יש זכות וטו. אם מוסיפים לה גם את נושא ארגוני העובדים ואגפים באוצר את הייעוץ המשפטי, מאוד קשה להגיע לפתרונות מתואמים של בעיות יסוד בנושאי ליבה".

"אני חושב שלפני חמישים שנה, גולדה הוציאה מכתב בו היא ממלאת ארבעה שרים להיות ועדת ההיגוי לרכבת במטרופולין של תל אביב. אני לא אומר שאין הצלחות, אך הכל נעשה מעט מדי ומאוחר מדי ובמכנה משותף נמוך מדי. בממשלה הנוכחית יהיו בין 32 ל-35 שרים ועוד 10 סגני שרים, אנו רואים התפוררות מוחלטת של המשרדים ושל תחומי האחריות. כדי לטפל בשאלות ליבה, זו לא שאלה של משרד אחד אלא מכלול גדול. אם צריך לתאם עם 15 משרדים? מה שאנו רואים זו התפוררות היכולת למשול", הוסיף.

לאחר מכן, התייחס קוצ'יק להתנהלות הממשלה המסתמנת מול יוקר המחיה. לדבריו, "כדי לטפל בנושא המשילות, אלו מהלכים של 5-10 שנים, זה לא זבנג וגמרנו. לאי היציבות הפוליטית יש מחירים אדירים. בנושא החינוך, מערכת החינוך הולכת אחורה. בנושא תשתיות אנחנו מתקדמים לאט מדי. בנושאים הקשורים ליוקר המחיה אנחנו לא מצליחים לטפל כמו שצריך. אם מתחלף שר כמו שנה וחצי, אלו התוצאות. גם אם יהיה ראש הממשלה הכי טוב בעולם, אם הוא מקבל לידיו מערכת שבורה וכך גם השרים, אין סיכוי שהם יצליחו להביא הישגים לתושבי מדינת ישראל". 

בהמשך, התייחס להתנהלות של משרד האוצר בממשלה הבאה, ועל מינויו של חבר הכנסת בצלאצל סמוטריץ' לשר. קוצ'יק אמר כי "בצלאל סמוטריץ' יספיק לעשות מעט מאוד. התביעות התקציביות שעומדות בפני שר האוצר, הוא צריך 60-50 מיליארד שקל. אין חיה כזאת. לכן הוא ייתקל בקשיים פוליטיים אדירים להעביר את התקציב הזה, זה יעבור דרך תסכולים בלתי רגילים של שותפיו הקואליציוניים, דרך ביקורת אדירה של האופוזיציה, חלק מהציבור שנמצא כרגע באופוזיציה נמצא כזה בבואו נאסוף את השברים".

"אין לי ספק שהמציאות בסופו של דבר תביא את המערכות הפוליטיות שמתנגדות לממשלה לפעילות מאוד אגרסיבית, אנשים יבינו שהם לא יכולים להסכים. אני מקווה שלפיד וגנץ לא ייכנסו לממשלת נתניהו, ושגם סמוטריץ' וגם בן גביר יגלו את הפערים האדירים בין מה שהבטיחו למה שהם מסוגלים לקיים, וחלק גדול מהזעם הזה יופנה כלפי נתניהו. כזה יקרה הממשלה תסיים את דרכה וכוחות יותר שפויים יעלו לשלטון", סיכם.