השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר, העביר אתמול ביקורת קשה על התנהלות הליכוד במשא ומתן הקואליציוני, וטען כי הוא "שומע גמגומים בהקשר להסכמים שנחתמו". חבר הכנסת מסיעתו צביקה פוגל, שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM, והתייחס להצהרתו מאתמול: "הוא מדבר על כך שהבטחות מצד הליכוד לא מתמלאות". 

הרמטכ"ל כוכבי נגד בן גביר: "שום פוליטיקאי לא יתערב בהחלטות פיקודיות"
הליכוד: כל סיעות הגוש הגישו את החתימות להחלפת יו"ר הכנסת  

"הדברים האלה מוכיחים שמשהו לא טוב קרה פה. איתמר אמר בצורה ברורה - כך זה לא יכול להימשך. אם הם רוצים חברות ושותפות אמיתית בקואלציה לארבע שנים, אי אפשר להפר את זה כשהדיו לא התייבש", הוסיף. 

הוא הפנה אצבע מאשימה אל ראש הממשלה המיועד: "אני לא יודע מה קורה לנתניהו, באמת שלא. לחצים פנימיים, חיצוניים, תקשורת, ארה"ב, לא יודע, כנראה שיש עליו הרבה לחצים והוא לא מסוגל או רוצה לעמוד בהם, והוא מפר הבטחות ברגל גסה. לא ביקשנו משהו יוצא דופן. עוד לא תפקדנו דקה ואנחנו מוצפים ביקורת כאילו אנחנו מנהלים את המדינה כבר שבועיים. חלק מהביקורת מגיעה לאוזני נתניהו, כנראה שהיא לא נעימה לו".

איתמר בן גביר: "בלי להחזיר את הביטחון והמשילות - אנחנו לא יכולים להיות בממשלה" (צילום: ערוץ כנסת)

עוד הוא הוסיף כי "אנחנו מחויבים לבוחרים שלנו. יש שותפים אחרים, קדימה. אם לא יקוימו ההבטחות או שלא נקבל את מה שהבטחנו לבוחר, אנחנו לא שם. אי אפשר לבקש חקיקה ולא להיות במקום בו ניתן לחוקק את הדברים האלה".

כשנשאל בנוגע להתנגדות הרמטכ"ל כוכבי לחלק מהסעיפים בהסכם שנחתם עמם, השיב: "הרמטכ"ל עשה משהו לא ראוי, נזק עוד יותר גדול עשה שר הבטיחון שעמד מול חיילים וקצינים, ואמר שאני יחד עם חבריי למפלגה הולכים לתקוע טריז בין החיילים למפקדים. זה מעשה שלא ייעשה, לא רוצה לקרוא לזה המרדה והסתה, זה מטריד אותי, זה כואב לי, לא הייתי עושה דבר כזה לעולם".

הוא המשיך לתקוף את שר הביטחון: "הדבר היחיד שאני מאחל הוא שגנץ יסיים את תפקידו, הוא כבר עשה מספיק. הרמטכ"ל הוא אהוב העם, הוא אבוב עלי, הוא עדיין הרמטכ"ל, אני רוצה לתת לו גיבוי, אני חושב שהוא עשה טעות וגם הוא יודע שהוא עשה טעות".

הוא שלח מסר לשותפיו לגוש הימין, על רקע הביקורת שהעביר כלפי נתניהו: "אם לא נקבל את מה שביקשנו נצטרך ללכת לבחירות חדשות. אתם תופעתו כמה עוצמה יהודית תהיה חזקה. אם אנחו לא נצליח לקייים את מה שביקשנו אל מול ציבור, לא נהסס לעשות כל דבר שהוא. אם לא נקבל את מה שרצינו אנחו לא שם".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm.