שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM, ותקף בחריפות את הקמת הממשלה הבאה על ידי יו"ר הליכוד נתניהו.

מכונת הרעל, יאיר והרגע הקשה באופוזיציה: יועצו של נתניהו פותח את הכל
"הנשיא ילמד את החומר": האם נתניהו יקבל ארכה למנדט?

"אנחנו נמצאים פה במצב כאוטי, כל מה שמוביל את נתניהו בהקמת ממשלת עבריינים זה שר לביטחון לאומי עם שמונה הרשעות, שניים מהם בתמיכה בטרור", אמר יעלון בפתח דבריו, "התנהלותו לא מצביעה על זה שהוא הולך לקחת את העניינים כמו שצריך לנהל במדינה. בסוף יש אחריות וסמכות אחת, שר הביטחון, אבל בכלל גם בפיקוד הצפון, שר הביטחון, לא נותנים לעוד מישהו. זה לא יכול לעבוד ככה. כל החוכמה של לקרוע חלקים ממשרדים, הכל נובע מזה שיש לנו ראש ממשלה שמ-2017 מוכר את המדינה לצרכים שלו כדי להימלט מספסל הנאשמים". 

יושב ראש מפלגת הליכוד, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יושב ראש מפלגת הליכוד, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"גלנט חייב להילחם על זה, אי אפשר לממש את האחריות שלך כשר אם קורעים ממך חלקים", הוסיף, "אי אפשר לנהל כך מערכת. הציונות הדתית תקבע מי יהיה ראש המנהל האזרחי ומתאם הפעולות בשטחים? זו משילות? זו אנרכיה, יש גבולות, יש כללים, כאן כל אחד מושך במיוחד שיש מישהו סחיט שכל מה שמעניין אותו זה להימלט מספסל הנאשמים ושהמדינה תישרף".

לאחר מכאן ציין שר הביטחון לשעבר כי "האמריקנים מדברים בנימוס, הם מוציאים לנו כרטיסים צהובים והם יכולים להוציא לנו גם כרטיס אדום. אם בסוף יתממשו חלק מההחלטות של בן גביר וסמוטריץ', נקבל כרטיסים אדומים. בסוף זאת פגיעה בביטחון המדינה". 

"אני חוזר למבצע שומר החומות. מה היה? אירוע שתרומתו להסלמה הייתה מכרעת מסביבות פוליטיות, כשנתניהו הבין שהולכת לקום ממשלה שהולכת להחליף אותו", אמר יעלון. 

לבסוף נשאל האם נתניהו אשם בקיום מבצע שומר החומות, ואמר "בוודאי, חד משמעית. לאפשר לבן גביר לעלות להר הבית, זה לא מדליק את השטח? אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו מה היא תרומתנו להסלמה?". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM