חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) שוחח הבוקר (שלישי) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו 104.5, והתייחס לחשש שקיים אצל חלקים בציבור לקראת הקמת ממשלת נתניהו המסתמנת: "יש מגמתיות, יש איזשהו ניסיון בחלקים של התקשורת לייצר כל הזמן דה לגיטימציה לנבחרי הציבור ובכלל לא להעלות לדיון את שאלת הסמכויות של הרשות המחוקקת, שהיא גם הרשות המבצעת והשופטת".

אחרי שסוכם שיקבל סמכויות ביטחוניות ביו"ש, סמוטריץ' מבהיר: "הצבא לא צריך לנהל אזרחים"
נחשף ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לציונות הדתית | כל הפרטים

"בית המשפט העליון שלנו לוקח לעצמו סמכויות מכל הרשויות האחרות. אם בג"ץ רוצה להציע הצעות חוק, הוא מוזמן להקים מפלגה, להתמודד לכנסת ואז הוא אולי יעבור את אחוז החסימה", ציין והוסיף: "רק אז הוא יוכל להציע הצעות חוק פרטיות. בינתיים, הוא לא יכול להשתמש בתפקיד שלו כבית המשפט כדי להגיד לכנסת איך לחוקק".

הוא הביע תמיכה בהעברת ה"חוק הצרפתי": "החוק הצרפתי שנכלל בתכנית 'חוק וצדק' שלנו הוא חוק טוב - אם הוא יובא לאישור ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת, אפעל להעבירו. זו האג'נדה עליה נבחרתי - לא נתניהו ולא הליכוד, אלא מפלגת הציונות הדתית". 

סמוטריץ' מבטיח: "תקום בימים הקרובים ממשלה טובה" (צילום: ערוץ הכנסת)

רוטמן, שצפוי לכהן כיו"ר ועדת חוקה ומשפט, המשיך לבקר את מערכת המשפט: "לא לגיטימי שהשופטים ינהלו את המדינה - בשביל זה יש חברי כנסת. התחום המשפטי הוא בליבת החשיבות בקואליציה הזאת - צריך לתקן את מערכת המשפט. מה שהרס את מערכת המשפט זו הפוליטיזציה שלה על ידי השופטים".

עוד הוא הוסיף כי "אנחנו רוצים שתהיה מערכת משפט כמו שהייתה למדינת ישראל הדמוקרטית מאז הקמתה ועד המהפכה השיפוטית של אהרון ברק. הבוחרים הולכים לקלפי ורוצים לדעת שהם מצביעים לכנסת שהיא מחוקקת את חוקיה, ולא אנשים שהם לא מכירים ושלא בחרו בהם".