ההצבעה לבחירת יו"ר הכנסת תתקיים ביום שני הבא ובליכוד ישנם שישה שמות שהוזכרו בשבועות האחרונים כמועמדים אפשריים לתפקיד הנחשק: יריב לוין, אופיר אקוניס, יואב קיש, דודי אמסלם, אמיר אוחנה ודני דנון.

הליכוד: כל סיעות הגוש הגישו את החתימות להחלפת יו"ר הכנסת

בליכוד מעריכים כי אמסלם הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להיבחר לתפקיד, לאור האהדה שרוכשים לו במפלגה ובשל העובדה שהוא נתמך על ידי בנו של ראש הממשלה המיועד יאיר נתניהו, שגם תומך במינויו של אמיר אוחנה לתפקיד שר החוץ.

לוין עדיין נחשב כמועמד אפשרי לתפקיד יו"ר הכנסת, למרות שנתניהו וסביבתו רואים אותו כשר המשפטים הבא. קיש מאוד התקרב לנתניהו בשנה האחרונה, ביצע בהצלחה כל מיני הליכים ומיועד לפי ההערכות לתפקיד שר התקשורת. 

אקוניס מוזכר גם הוא כמועמד לתפקיד שר התקשורת, אך גם הצהיר כי ברצונו להתמנות לתפקיד יו"ר הכנסת. דנון לפי ההערכות, יקבל הצעה לתיק שר משמעותי.

לוח הזמנים המסתמן מבחינת נתניהו לקראת מינויו של  יו"ר הכנסת: עד סוף היום צפוי להסתיים שלב חלוקת התפקידים בקרב השותפים.
מחר יתחיל נתניהו את סבב חלוקת התיקים בתוך הליכוד כאשר לפני הכל הוא יקבל החלטה בנוגע למועמד לתיק החוץ.

בהמשך הוא יחליט מי המועמד מטעמו לתפקיד יו"ר הכנסת ולאחר מכן תתקיים ההצבעה החשאית בסיעת הליכוד. 

אחרי בחירת המועמד לתפקיד יו"ר הכנסת הוא יחלק את שאר התפקידים בתוך הליכוד, כדי למנוע מצב שבו חבר מפלגה שלא יהיה מרוצה מההצעה שקיבל יחליט להתנקם באמצעות ההצבעה למועמד לתפקיד יו"ר הכנסת.

אתמול הגישו חברי גוש הימין את 64 החתימות של חברי הקואליציה העתידית בדרישה להחליף את יו"ר הכנסת הנוכחי מיקי לוי, שמסר כי ההצבעה לבחירת יו"ר הכנסת תתקיים כאמור בשני הבא.

"לפני זמן קצר קיבלתי בקשה חריגה של 64 חברי כנסת להעמיד על סדר היום הצבעה לבחירת יו"ר לכנסת ה-25. על כן, קבעתי כי ביום שני  ה-12.12 בשעה 16:00 עם פתיחת מליאת הכנסת תתקיים ההצבעה", אמר לוי.

עם זאת, הוא מסר: "לצערי, על פי הפרסומים בתקשורת, הבקשה החריגה לבחירת יושב ראש הכנסת שלא במועד השבעת הממשלה, נועדה לקדם חקיקה שתאפשר לאנשים שהורשעו ונידונו למאסר על תנאי, לכהן כשרים".

"למרות הכאב העצום בידיעה שזו הכוונה של הקואליציה המתגבשת, אפעל בממלכתיות ובכיבוד רצון הבוחר, והמליאה תכונס על פי החוק ופסיקת בג״ץ בעניין", הוסיף.