חמישה ימים למנדט: הליכוד ויהדות התורה חתמו הערב (שלישי) על הסכם תפקידים לאחר שהיה נראה כי המשא ומתן הקואליציוני נתקע ובליכוד כבר לא היו כל כך אופטימיים לגבי מועד החתימה על נספחי התפקידים.

אחרי שהגישו את החתימות להחלפתו, אלה המועמדים של הליכוד לתפקיד יו"ר הכנסת

על פי ההסכם שנחתם כאמור, "נושא התפקידים נסגר" מכיוון שהיה צריך לבקש ארכה מנשיא המדינה יצחק הרצוג, ומחר ימשיכו המפלגות במשא ומתן על הנושאים העקרוניים. נושאי המהות שעדיין נותרו במחלוקת הם נושא הגיוס, השוואת תקציב החינוך החרדי ועוד.

ואלו התפקידים: 
ח"כ יצחק גולדקנופף - שר הבינוי והשיכון.
ח"כ משה גפני - יו"ר ועדת הכספים.
ח"כ אורי ‏מקלב - סגן שר במשרד ראש הממשלה, יחזיק בתיק הפיתו״ח ויכהן גם כסגן שר במשרד התחבורה. 
ח"כ ‏מאיר פרוש - שר לענייני ירושלים ומסורת.
ח"כ יעקב ‏טסלר - סגן שר במשרד הרווחה או במשרד אחר שיסוכם עם ראש הממשלה.
ח"כ יעקב ‏אשר - יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה.
ח"כ ישראל ‏אייכלר - יו"ר ועדת העבודה והרווחה.
ח"כ ‏יצחק פינדרוס - יו"ר הוועדה לפניות הציבור.

טרם החתימה על ההסכם היו מחלוקות בין המפלגות, שנבעו משתי סיבות. האחת - התנגדותה של ש"ס לדרישת מפלגת יהדות התורה לתפקיד סגן שר הרווחה עבור חבר הכנסת יעקב טסלר, בטענה כי כבר קיבלו את ראשות ועדת הרווחה בכנסת. השנייה - ביהדות התורה דורשים זכות וטו במינויי רבני הערים וחברי המועצות הדתיות, בש"ס מתנגדים בתוקף.

יו''ר ש''ס אריה דרעי (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
יו''ר ש''ס אריה דרעי (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

השבוע הודו נתניהו וחבר הכנסת יריב לוין בפני חבר הכנסת משה גפני כי עשו טעות, וכי אנשי מפלגת דגל התורה ברשימת יהדות התורה צודקים בדרישה נגד ועדת הרפורמות ונושא התשתיות. השניים הבטיחו שיפעלו מול יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', לסדר זאת. ביהדות התורה אמרו כי הם לא מתכוונים לחתום על נספח תפקידים בדומה ליתר השותפות, ויחתמו על הסכם מלא. מבחינתם, יש עוד צמתים בדרך "לתקוע" את הרכבת הממשלה אם ידרשו לך.