ד"ר סמיח סובחי מוחמד, ראש עיריית אום אל פאחם, שוחח הבוקר (רביעי) עם אראל סג"ל וטל שלו ב-103FM, וסיפר על חששותיו כראש עיר ערבית גדולה מפני עליית ממשלת הימין החדשה.

בפתח דבריו תקף סובחי את איתמר בן גביר: "יש לי המון חששות, את האמת. יש המון סימני שאלה. אני מקווה שהדברים יתבדו, אבל לצערי הרב מה שמסתמן עכשיו, כן, אם מישהו שיש לו 53 אישומים, שמונה כתבי אישום פליליים, ארבעה כתבי אישום על טרור הופך להיות שר לביטחון לאומי זה אומר דרשני".  

כשנשאל האם אולי דווקא בן גביר יעשה סדר, השיב: "אני לא מאמין. ההתבטאויות שלו, משהוא בוגר של כהנא, הוא לא יכול להיות המושיע שלי, עם כל הכבוד. אני חושב שהיה אפשר לייצר שיח של שווים, שותפים ולא שיח של הכתבות. 

כשנשאל על כך שגם בימי ממשלת השינוי מספרי הקורבנות בחברה הערבית לא ירדו, השיב: "כל קורבן הוא עולם ומלואו, אבל לפחות הייתה אמירה. אמנם היה צריך יותר זמן, אנחנו מדברים על ממשלה שעבדה שנה. לא שאני חסיד כדול, יש לי המון ביקורת".

לבסוף נשאל האם הוא מתכוון לייצר שיח ם בן גביר, והשיב: "יכול להיות שכן. יש ועד ראשי הרשויות, אנחנו אמורים להתכנס יום רביעי ושם אנחנו איך אנחנו נתייחס לבן גביר. בממשלה הקודמת אני נפגשתי עם הרבה שרים, ברי שיח, אבל מי שכל היום מתריס נגד החברה הערבית. לא סגרנו שום דלת, אנחנו נשב, יש לי דעה משלי בנושא, נשב, נדבר, ונראה איך אנחנו מתקדמים כוועד ראשי רשויות. צריך לעבוד בכמה צעדים, נושא החינוך הוא קריטי, נוער בסיכון הוא עוד נושא בחינוך שהוא נושא, נושא הביטחון האישי, יש הרבה דברים שהממשלה ואנחנו כחברה יכולים לעשות. הממשלה צריכה לעשות את חלקה, אנחנו כחברה צריכים לעשות את שלנו. אני למשל הלכתי ולקחתי יוזמה, בניתי תוכנית למיגור האלימות, תוכנית עירונית, אני היום מיישם חלק מהדברים אבל מה לעשות אני צריך ממשלה כדי שתעזור לי ליישם חלק מהאלמנטים האלה.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm