לאחר שאמש הושגה התקדמות נוספת במשא ומתן הקואליציוני כאשר הליכוד סיכם על חלוקת תפקידים מול יהדות התורה, כעת נותרה ש"ס המפלגה האחרונה שטרם חתמה עם הליכוד על נספח התפקידים.

מדובר בתרחיש אותו תכנן יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מלכתחילה - להיות האחרון שחותם, על מנת שהשותפים האחרים לא יוכלו למתוח ביקורת על החבילה שתקבל ש"ס ואולי לסכל אותה בכך. היום (רביעי) תתבצע "סגירת הקצוות": ש"ס דורשת תיק נוסף, חמישי, וכן את תפקיד סגן יו"ר הכנסת. הצפי לחתימה על נספח התפקידים הוא עד סוף היום.

בתוך כך, יו"ר דגל התורה, משה גפני, כינס עיתונאים והבהיר כי "מה שחתמנו אמש זה לא חלק מההסכם ולא נספח תפקידים, אלא אך ורק הודעה על מה שסוכם עם הליכוד על התפקידים כדי לקבל ארכה מהנשיא".

"ביבי הולך לבקש מהציבור ארכה בגלל הנושאים שטרם הושלמו. כדי שהנשיא ייתן ארכה ביקשו ממני לחתום וכתוב שם שהכל בכפוף שנגיע להסכמה בנושאים העיקריים. אמרו 'הממשלה לא תקום', אז אמרתי 'לא תקום'. אני לא אחתום על הסכם בלי הנושאים העקרוניים. אמרנו את זה כל הזמן. אמרו לי שאם לא יהיה הסכם שיונח על שולחן הכנסת, הנשיא לא ייתן ארכה ואז ממילא הכל ייפגע", אמר גפני.

"אחרי דין ודברים ארוך הצעתי הצעה: אני אעזור למאמץ הזה שהנשיא ייתן ארכה. סיכמנו על תפקידים פחות או יותר, ואני אכתוב שסיימנו עם העניין הזה ואין קשר להסדר. הכנו מכתב שחתמתי עליו ושלחתי לגולדקנופף. איך זה נהיה פתאום הסכם? אני לא חתמתי על הסכם. אנחנו לא בהסכם. זה מכתב שאני מודיע במטרה מוצהרת לתת לנשיא להאריך בשבועיים", הוסיף.

היום צפויות לקום בכנסת שתי ועדות, בהן אחת שתטפל בחוקי דרעי ואחת שתטפל בסמכויות המשטרה לבן גביר. בשלב זה נתניהו החל לזמן את אנשי הליכוד לשיחות לקראת חלוקת התיקים, והוא צפוי להודיע מי יהיה המועמד מטעמו לתפקיד יו"ר הכנסת.

בליכוד ובקואליציה המתגבשת מעריכים כי תינתן ארכה למלאכת הרכבת הממשלה, אם כי לא ברור מה יהיה אורכה. בינתיים, הנשיא הרצוג טרם קיבל פנייה להארכת המנדט עבור נתניהו.