יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי, חבר הכנסת איתמר בן גביר, פנה היום (רביעי) ליועצת המשפטית לממשלה, עו״ד גלי בהרב -מאירה, במכתב דחוף ודרש להורות על עוצר כלל המינויים במשטרה. אליו, הצטרף חבר הכנסת ניסים ואטורי, מטעם הליכוד, שתמך בבקשה.

בכיר לשעבר במשטרה מעריך: זה הצעד של בן גביר שיגרום למפכ"ל להתפטר

במכתב שכתב בן גביר ליועמ"שית, הוא טען: "המפכ"ל והשר לביטחון פנים מבצעים "מינוי במחטף של בכירים במשטרה ערב כניסתה של הממשלה החדשה". הוא הוסיף כי פנייתו באה "בהמשך להתנהלות בעייתית מאוד שמתרחשת בימים אלה במשרד לביטחון פנים, שעה שיש ניסיון לבצע 'מחטפים' ולהעמיד את השר המיועד לביטחון לאומי בפני עובדות מוגמרות".

בן גביר כתב כי: "המפכ"ל ניסה לכאורה לקיים דיון מדיניות, פרוגרטיבה מדינית, בדקה התשעים, ורגע לפני מינוי של שר במשרד הממונה עליו. מדובר בהתנלות בעייתית מאוד, משוללת סמכות, לא סבירה ולא מידתית שגם נוגדת את השכל הישר. הוא חזר: "מדובר בהתנהלות בעייתית, שלכאורה כל תכליתה לפגוע בסמכות ובדרכי הפעולה של השר לביטחון הלאומי הנכנס".

בן גביר ציין במכתבו דיווח בעיתון "הארץ", לפיו "המפכ"ל ביצע עוד מחטף בשבועות האחרונים בדמות מינוי של קצין המשטרה, שחר מחסומי, למפקד יס"מ ירושלים". בן גביר טען במכתבו: "על פי מידע שקיבלתי, בעבר סירב השר לביטחון פנים היוצא למנות את הקצין, על כן מדובר בהתנהלות תמוהה במיוחד, ושינוי עמדה רגע לפני עזיבת השר את המשרד. ואם בכך לא סגי", הוא מוסיף, "מחטף זה מצטרף למחטף שלישי במספר, בדמות ניסיון המפכ"ל לקיים דיון במדיניות המשטרה לשנת 2023! מחטף שנמנע רק לאחר שהדבר נודע לי".

ח"כ ואטורי הצטרף, וכתב גם כן ליועמ"שית: ״מינויים ופעולות אלה נעשו בחוסר סמכות מוחלט ובניגוד לסמכויות הקבועות בפקודת המשטרה״, ואטורי הדגיש כי מדובר במינויים שבוצעו "במחטף, בתפר שבין החלפת הממשלה היוצאת לכינונה של ממשלה חדשה". עוד הוא אמר כי ״מפכ״ל המשטרה לא יכול לעשות ככל העולה על רוחו ולבצע מינויים בחוסר סמכות, במיוחד כאשר הוא כפוף להנחיות השר הממונה״.