שר הבינוי המיועד ח"כ יצחק גולדקנופף (יהדות התורה) התייחס היום (רביעי) לטענות כי בישראל קיים משבר דיור ודחה אותן על הסף, וטען כי הוא "רואה שבונים". את הדברים אמר גולדקנופף במהלך דיון בוועידת השלטון המקומי של וואלה! ו-103FM, וציין כי יפעל להאיץ את קצב הבנייה "כדי להביא בשורה לישראל".

יצחק גולדקנופף: "אני מבטיח: מה שאתם עשיתם לנו לא נעשה לכם"

שר הבינוי המיועד יצחק גולדקנופף: "אין משבר דיור בישראל". קרדיט - ועידת השלטון המקומית של וואלה! ו103FM

חבר הכנסת הוסיף כי הוא "נכנס למשרד השיכון להקדיש את השנים שלי למען עם ישראל ובניית ארץ ישראל. מדברים איתי כל הזמן על משבר, לא הכרתי את משרד השיכון לפני זה אז אני לא יודע שיש משבר. אני שומע שהתוכניות מוכנות ורק צריך לצאת לבנייה".

בהמשך הוא התייחס למו"מ עם הליכוד, והבהיר כי טרם נחתם הסכם קואליציוני סופי. "לא דיברנו על הדברים האידיאולוגיים המהותיים ויש רשימה שלמה. חייבים לסגור את תקציב משרד השיכון ותוספת תקנים למשרד. כדי להגיע לכמויות האלה של מאה אלף דירות בשנה ויותר, אנחנו צריכים כלים", הסביר.

חברת הכנסת נעמה לזימי הגיבה לדברי שר הבינוי והשיכון המיועד, ואמרה: ״גולדקונפף מנותק מהציבור, ומי שמתכחש למשבר הכי בוער במדינה - משבר הדיור, לא ראוי לכהן כשר הבינוי והשיכון. לא ייתכן שממשלת הג׳ובים תכניס לאחד המשרדים הכי חשובים בממשלה מישהו שלא מבין לאן הוא נכנס, לחשוב שהפתרון למשבר הדיור הוא דרך בנייה ותו לא, מעיד על בורות".

היא הוסיפה: "המדינה צריכה להתערב בשוק, להעלות את אחוזי הדיור הציבורי ודיור בר השגה, לעודד שכירויות ארוכות טווח וכן, גם מיסוי גבוה יותר לאנשים שמחזיקים במספר דירות. אמירה כזו טרם כניסתו לתפקיד היא חדשות רעות למשבר הכי חמור בישראל, אם השר המיועד רוצה, אשמח לשבת איתו ולהסביר לו את המשבר ומהם הפתרונות לדיור".

את הדברים אמר גולדקנופף לאחר שאמש נחתם הסכם בין יהדות התורה לליכוד. על פי ההסכם שנחתם, "נושא התפקידים נסגר" מכיוון שהיה צריך לבקש ארכה מנשיא המדינה יצחק הרצוג, אך המפלגות ימשיכו במשא ומתן על הנושאים העקרוניים. נושאי המהות שעדיין נותרו במחלוקת הם נושא הגיוס, השוואת תקציב החינוך החרדי ועוד.