יניב לנקרי, עורך דינו של יאיר נתניהו, התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM, ותקף בחריפות את יו"ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי, לאחר שלטענתו האחרון קרא לצאת לרחובות במחאה על השינויים במערכת המשפט, וכן מתח ביקורת חריפה על פסקת ההתגברות ואמר "משמעותה - שינוי שיטת המשטר".

עוד סערה בדרך? הצעד הבא של חברי הממשלה המיועדת נחשף

"אני אומר לציבור דברים מקוממים שאומר ראש לשכה עורכי הדין בישראל שאומר למעשה שרוצים להפוך אותנו להונגריה, עושה הקבלה בינינו לבין משטרו של אורבן, וקורא לצאת לרחובות - אין לו את המנדט לכך", אמר לנקרי בפתח דבריו, "אני יכול להרגיע את יתר הציבור, כשנכנסים להיכל המשפט עורכי הדין בישראל לא מכניסים בדל של פוליטיקה. יש לי לקוחות מהקשת הימנית והשמאלית, להט"בים, בני מיעוטים, ומי שאתם רוצים. אבי חימי, באמירה האומללה והמסוכנת שלו, חרג מכל סמכות תפיסתית שיש לו כראש לשכה".

"חימי אמר דברים מאוד מסוכנים", הוסיף, "אין לו שום מנדט להגיד את זה. זה לא מסמכותו, והציבור שופט אותנו על זה. ביממה האחרונה מתגבשת פנייה למועצה הארצית לעורכי הדין. זה הארגון שיכול להדיח את ראש לשכת עורכי הדין. ללשכת עורכי הדין אסור לגעת בנושא הזה, זו אמירה מקוממת. זה כמו שמפכ"ל משטרה יגיד את הדברים הללו, זה יישמע לכם יותר אבסורד? אסור היה לו לומר את הדברים האלה. הוא עבר גבול. כדמות משפיעה היה אסור לו להגיד את זה - הנזק פה עולה על התועלת. שימו לב איך זה משפיע עלינו, עורכי הדין". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM