הבית הלבן קיים בשבוע שעבר פגישה בדרג גבוה על מנת לדון במדיניות כלפי הממשלה החדשה בישראל, כולל בשאלה האם לא לקיים מגעים עם חלק מהשרים מהימין הקיצוני, כך דווח היום (רביעי) בוואלה!, לפי שני בכירים בממשל האמריקאי שמעורים בנושא.

נתניהו יודע שמינוי בן גביר וסמוטריץ' לשרים בכירים יעשה לו כאב ראש מדיני בעולם | בן כספית
 
מדובר בפגישה הראשונה מהסוג הזה בבית הלבן, מאז הבחירות בישראל ב-1 בנובמבר. הפורום שהתכנס כדי לדון בסוגיה היה "ועדת הסגנים" של המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן. בוועדה חברים פקידים בכירים ביותר מהבית הלבן, משרד החוץ, משרד ההגנה וקהילת המודיעין.
 
עוד דיווח ברק רביד בוואלה! כי לפי בכירים בממשל המשתתפים בפגישה דנו באפשרות ליצור קווים מנחים למגעים עם הממשלה החדשה, במיוחד בכל הקשור לעבודה עם שרים מהימין הקיצוני, כמו איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. לצד זאת, במהלך הדיון לא התקבלו החלטות.

שגריר ארצות הברית טום ניידס רמז בריאיון לגלי צה"ל השבוע כי הממשל האמריקאי לא יעבוד בצורה ישירה עם השניים, "נעבוד עם ראש הממשלה נתניהו". לצד זאת, בכירים אמריקאים אמרו כי השגריר דחק בבכירי הבית הלבן ומשרד החוץ בוושינגטון לנקוט במדיניות זהירה ומורכבת כלפי הממשלה החדשה ולא למהר לקבל החלטות נחרצות או למתוח ביקורת פומבית נגד הממשלה.

טום ניידס (צילום: מרק ישראל סלם)
טום ניידס (צילום: מרק ישראל סלם)

 
בישיבה בבית הלבן דנו המשתתפים גם בגיבוש האינטרסים האמריקנים והדרישות של ארה"ב מהממשלה החדשה בישראל בתחום הפלסטיני, בסוגיית זכויות אדם ובנוגע לשמירה על שלטון החוק.

מהצד השני, שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג קיים בשבועיים האחרונים שיחות עם בכירים בבית הלבן ובמשרד החוץ וביקש מהם לא למהר ולקבוע מדיניות לגבי הממשלה החדשה ולא לנקוט בקו קשוח כלפיה, כך אמרו בכירים אמריקאים לוואלה!.

לצד זאת, הבכירים ציינו כי לא התקבלו החלטות בישיבה שהתקיימה בבית הלבן והוסיפו כי הנושא צפוי להיות נדון בשבועות הקרובים פעם נוספת בישיבה של המועצה לביטחון לאומי בדרג שרים בה ישתתף גם הנשיא ביידן.

מהבית הלבן נמסר בתגובה לכתבה בוואלה!: "איננו מגיבים על דיונים פנימיים. אנחנו מפנים אותך לנאומו של שר החוץ בלינקן בוועידת ג'יי סטריט".