פועלים להרכיב ממשלה: המשא ומתן הקואליציוני להקמת ממשלת נתניהו הבאה נמשך. במהלך הלילה חלה התקדמות משמעותית נוספת בנושא, לאחר שהליכוד וש"ס חתמו ביניהן על הסכם התפקידים. במסגרת ההסכם, יכהן יו״ר ש״ס אריה דרעי כשר הפנים והבריאות, ובמחצית השנייה של כהונת הממשלה יכהן כשר האוצר. 

לקראת הכרעה בתפקיד יו"ר הכנסת: מי יהיה האיש עם הפטיש?

כעת, המפלגה היחידה שעמה נותר לליכוד לחתום היא יהדות התורה, בראשותו של חבר הכנסת משה גפני. גפני עצמו התארח הבוקר (חמישי) בוועידת ה-MUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי, והתייחס לסוגיית גיוס החרדים לצבא. 

משה גפני בפסגת המנהיגים של מעריב. צילום: ג'רוזלם פוסט

"במדינה יהודית לא יכול להיות שלא יהיה חיל של לומדי תורה. חצי מהעם ילמד תורה וחצי ילכו לצבא ואז התחלפו?", ציין והוסיף: "כמו שבן אדם לא יכול לשרת גם בחיל האוויר וגם בחיל הים, ככה גם האברכים לא יכולים גם וגם". 

בתוך כך, לאחר חתימת ההסכם מול ש"ס, צוותי המשא ומתן של הליכוד ויהדות התורה ייפגשו היום בצהריים, וידונו בדרישות העקרוניות של המפלגה החרדית. לפי הלך הרוח ביהדות התורה, ישנם עדיין פערים משמעותיים בין הצדדים.

שר האוצר אביגדור ליברמן הגיב לדבריו של יו"ר ועדת הכספים המיועד: "גפני תודה לך על ההבהרה החשובה הזאת. תן לי להבהיר לך משהו - אף אחד לא מתכוון להיות כאן פראייר".