על רקע המשבר: מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי הגיע הערב (חמישי) לאירוע בת המצווה של בתו של יו"ר עוצמה יהודית והשר המיועד לביטחון לאומי, חבר הכנסת איתמר בן גביר, שיתקיים בישיבה בקרית ארבע. זאת, על רקע המתיחות בין השר המיועד לביטחון לאומי לבין המפכ"ל.

הבוקר דווח כי קיים נתק מוחלט בין לשכת בן גביר ללשכת המפכ"ל על רקע מה שמכנים בסביבתו של בן גביר "אכזבה מהתנהלות המפכ"ל בימים האחרונים ותחושת המחטף כברפובליקת בננות".

בסביבת בן גביר טענו כי "ביממה האחרונה הוא החליט שלא לענות לפניות מסביבתו של המפכ"ל. זה לא ברוגז, זו הבעת מחאה ואכזבה. יש כאן בהחלט משבר וכעס מצדו של השר המיועד, וזו בהחלט לא ההתחלה שהוא ציפה לה". לדבריהם, בן גביר ביקש מהמפכ"ל לעצור כל מינוי או קידום כדי לתת לו הזדמנות לבחון את הנושא, והוא לא היה מונע שום מהלך, אלא אם היה מזהה שישנה התנהלות לא תקינה.

"החיפזון הזה להכניס לשר היוצא מינויים וקידומים שאינם דחופים, אחרי שכבר היו בחירות והתוצאות ידועות, מעלה תחושה של אי־אמון", אמרו בסביבת בן גביר. "השר הנכנס רוצה לראות את הפרמטרים לקידום ולמינוי קצינים בכירים וכמובן את הרזומה שלהם. הוא לא בא לסכל מינויים, אבל בהחלט לא יהיה חותמת גומי".

למרות המתח הרב ותחושת האכזבה של בן גביר מהמפכ"ל, הוא טרם החליט לגבי המשך כהונתו. "הוא יבחן בהמשך את התנהלות המפכ"ל ועל פי שיקול דעת יקבל החלטות. זה משבר, אבל ניתן לגשר ביניהם בהמשך", הוסיפו בסביבת בן גביר.

בנוסף, אתמול פנה בן גביר אל היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה וביקש לעצור מינוי בכירים במשטרה. "המפכ"ל והשר לביטחון הפנים מבצעים מינויים במחטף של בכירים במשטרה ערב כניסתה של הממשלה החדשה", כתב בן גביר. "התנהלות זו מנוגדת להצהרתו הקודמת של המפכ"ל, בה הבהיר כי לעת הזו, ערב כניסת שר נבחר למשרד, לא יהיה נכון לבצע שינויים, לרבות מינוי של קציני משטרה בכירים. לכן מדובר בהתנהלות תמוהה במיוחד, ושינוי עמדה רגע לפני עזיבת השר את המשרד". במכתבו הזהיר בן גביר כי השר היוצא והמפכ"ל מתכוונים לקיים היום טקס הענקת דרגות ולהציב את השר המיועד בפני עובדות מוגמרות.

מלשכת המפכ"ל נמסר כי "הליך המינויים במשטרת ישראל מתנהל באופן סדור ובהתאם לכלל הנהלים והאישורים הנדרשים. מטעמים ברורים הליכים אלו ימשיכו להתנהל בצירים מקצועיים ולא בכלי התקשורת".