סגן שר הביטחון היוצא, ח"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי), שוחח הערב (חמישי) עם רוני בר-און ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לדבריו של יו"ר דגל התורה משה גפני לפיהם לאחר הקמת הממשלה, חצי מהעם ילמד תורה וחצי ילכו לצבא. "בטוח שהוא מבין שאמירתו תביא לאנרכיה", הצהיר שוסטר בפתח דבריו. 

"למה שהצעירים שלנו ימשיכו לחרף את נפשם? אני מציע שכולם ילמדו וכולם ישרתו. אין כאן עגלה עמוסה ועגלה ריקה - יש שתי עגלות. לכן, אני אומר שכולם ילמדו, וכולם יתגייסו, ואסור לוותר על זה", טען. 

כשנשאל האם מתווה הגיוס של גנץ הוא הפיתרון, השיב: "אני חושב שהמהות היא שכולם משרתים - בצבא, במשטרה, בשב"ס, בארגוני חירום, הצלה, וחסד - זה מהות העניין".

"העם כולו ירוויח אם חלק מלומדי התורה יהיו לא רק חרדים, וחלק מהמתגייסים לצבא יהיו גם חרדים. אני לא אכנס לחשבונות - כל אחד יעשה את שלו, אבל אנחנו לא רוצים לדחוק את הציבור יוצר הפריון בישראל שירגיש שהוא לא בן בית במדינתו", הוסיף.

לטענתו, אסור שתחושת חוסר הצדק תלך ותגבר, "לכן, אני מציע לעמוד על כך שעיקרון השוויון יהיה קיים, אבל שהדרך תהיה בהבנה שכולנו יחד".

אלון שוסטר (צילום: אלוני מור)
אלון שוסטר (צילום: אלוני מור)

בסיום דבריו, התייחס שוסטר להסכם הקואליציוני בין הליכוד לציונות הדתית, לפיו לידי המפלגה יופקד תיק במשרד הביטחון שיהיה ממונה על המנהל האזרחי בשטחים. "זו שערורייה יש שם פיצול וחשש גדול מצונאמי מדיני. מקווה שסמוטריץ' ובן גביר לא יפריעו לצה"ל ולשב"כ ולמשטרה לעשות את מה שצריך".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM