בימים האחרונים היה מי ששם טריז בין המפכ"ל לשר הנכנס לביטחון פנים. חבר הכנסת בן גביר טען כי נעשים ניסיונות מתחת לאפו בתקופת ממשלת מעבר לבצע מחטפים באצטלה של קידום או מינוי דחוף של קצינים. לאחר שהיועמ"שית הסכימה עם טענתו, אך סירבה לבטל את המינוי, חבר הכנסת הגיש חוק בן שני עמודים אשר, במידה ויאושר, יחולל מהפכה במדינה.

היועמ"שית ביקרה את המינויים החדשים במשטרה, המפכ"ל נעדר מהטקס
למרות המתיחות: מפכ"ל המשטרה הגיע לאירוע בת המצווה של בתו של בן גביר

הצעת "חוק בן גביר" תובא לאישור הכנסת בהליך מזורז כבר בשבוע הבא. על החוק חתום, כאמור, בן גביר, ואליו הצטרף ח"כ יריב לוין. השניים דורשים בחוק סמכויות חדשות לשר לביטחון לאומי המיועד על המשטרה, כאלו שלא היו מעולם.

כיום, פקודת המשטרה קובעת כי המפכ"ל הוא קובע המדיניות. לפי החוק המוצע, השר יקבע את מדיניות המשטרה - והמפכ"ל יישם בהתאם. החוק מחריג מהשר להיות מעורב בחקירות ספציפיות, אך כן יוכל לקבוע מדיניות כללית של חקירה או העמדה לדין.

ח"כ בן גביר מסר בתגובה כי: "זהו יום חשוב לדמוקרטיה. כפיפות של המשטרה להוראות מדיניות הנקבעות על ידי השר ניתן למצוא בחוקיהן של מדינות שונות בעולם, כמו באוסטרליה שבה שר המשטרה יכול להורות למפקד המשטרה על מדיניות כללית שנוגעת לפעילות המשטרה; בניו זילנד שבה קבועה כפיפותו של מפקד המשטרה לשר, למעט בעניינים של פעולות או חקירות קונקרטיות; ובאנגליה, שבה לצד כפיפותו של כל מפקד משטרה מחוזית לגורם נבחר במחוז, גם הסוכנות הלאומית לפשיעה כפופה להנחיית שר הפנים בקביעת סדרי העדיפויות האסטרטגיים, ומעתה - גם במדינת ישראל".