לקראת פקיעת המועד: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הגיש הערב (חמישי) לנשיא המדינה יצחק הרצוג בקשה להארכת מועד להשלמת הקמת הממשלה.

מדינה במכירת חיסול: בדרך לממשלה החדשה מפרקים את הכל | דעה

בבקשה נכתב כי "עדיין נותרו סוגיות בתחום התפקידים שלא סוכמו, ומשום שכל הסיעות האמורות דורשות חתימה על הסכמים קואלציונים מלאים כתנאי לחלוקת התפקידים בממשלה. הסכמים אלה כוללים התייחסות לסוגיות עקרוניות רבות ומורכבות".

"המשא ומתן בעיצומו וחלה התקדמות רבה, אולם לפי קצת ההתקדמות עד כה ידרשו כל ימי הארכה שבסמכותך לתת לי על פי חוק על מנת שאוכל להרכיב הממשלה", ציין נתניהו. לאור הכתוב, ביקש נתניהו מהרצוג להאריך את התקופה להרכבת הממשלה בשבועיים נוספים. 

יש עתיד מסרה בתגובה על בקשת הארכת המנדט: "נתניהו חלש. אפילו אחרי שנתן כבר הכל, הוא מתקשה להקים ממשלה וביקש הארכה מהנשיא. מעניין מה עוד נשאר לסחוט מנתניהו".

כזכור, עוד קודם לכן באופוזיציה החדשה היו שקראו להרצוג שלא להאריך לנתניהו את המנדט. כך כתב שר המשפטים גדעון סער (המחנה הממלכתי) בטוויטר: ״העברת חתימות מפלגות גוש נתניהו להחלפת יו״ר הכנסת מעידה שהרכבת הממשלה הושלמה. בקשת נתניהו לנשיא לתוספת ימים לצורך זה היא אחיזת עיניים. המטרה: העברת חוקים פרסונליים ובעייתיים לפי דרישת שותפיו לפני הקמת הממשלה. לא לשם כך ניתנה הרשות לנשיא בחוק להארכת מועד. על הנשיא לדחות בקשת נתניהו״.

לדרישה הצטרפה שרת התחבורה מרב מיכאלי יו״ר מפלגת העבודה שכתבה: "ההארכה נועדה לייצר שינויי חקיקה המשנים את שיטת הממשל בישראל עוד טרם קמה הממשלה. ח"כ נתניהו מבקש לפגוע באופן קשה באופיה הדמוקרטי של המדינה ומבלי שהוא יהיה הנושא באחריות, כראש הממשלה, לחקיקתם של חוקים דרקוניים אלה״.