ח"כ עמיחי שיקלי מהליכוד מבקש לבטל את אחד הדילים הבולטים שנרקמו בממשלת בנט־לפיד והסעירו את הכנסת בתחילת השנה: תיקון מספר 136 לחוק התכנון והבנייה, המכונה "חוק החשמל".

חוק זה אפשר את חיבורם לרשתות החשמל, המים והטלפון של מבנים במגזר הערבי, שהוקמו ללא היתר, והוא קודם על ידי סיעת רע"ם באמצעות חבר הכנסת ווליד טאהא. החוק גרר סערה פוליטית ממושכת ונתקל תחילה בהתנגדות נחרצת של שרת הפנים איילת שקד. לאחר דיונים ארוכים וסוערים בנושא, שהסתיימו בשורה של הסכמות, הסירה שקד את התנגדותה, וחוק החשמל עבר ברוב של 61 ח"כים.

כעת כאמור מבקש שיקלי לבטל את "חוק החשמל", בנימוק שיש "לתקן את הפרצה החמורה הזו ולבלום את המשך ההלבנה המופקרת של מבנים מסוכנים שנבנו בניגוד לחוק". שיקלי מבטיח: "נעביר תיקון לחוק התכנון והבנייה, שיבטל לאלתר את המתנה המופקרת שהעניקה ממשלת בנט־לפיד לעברייני בנייה בהיקף סיטונאי. ההקלה הזו החריבה את אחד הכלים האחרונים שנשארו למדינה בהתמודדותה מול תופעת עבריינות הבנייה באמצעות משוואה פשוטה - בנית מבנה לא חוקי? הוא לא יחובר לחשמל ולתשתיות. הממשלה היוצאת החליטה להכשיר למפרע עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים, והסמיכה את שר הפנים להורות על הכשרת מבנים לא חוקיים בדיעבד".

הצעת חוק נוספת, שהניח על שולחן הכנסת ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד), מבקשת למנוע ממי שהביע תמיכה בטרור או ריצה מאסר בגין עבירת טרור או עבירת ביטחון חמורה, להתמודד לכנסת גם לאחרי שסיים לרצות את עונש המאסר. כיום קובע החוק כי 14 שנה לאחר שסיים לרצות את עונש המאסר יוכל אותו אסיר משוחרר להתמודד לכנסת.