מתח שיא בליכוד: אתמול המשיך ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו את סבב פגישותיו עם חברי סיעתו לקראת חלוקת התיקים ביניהם, אולם בשלב הזה הוא לא מקבל החלטות ולא מודיע למועמדים מה מיועד להם אלא בעיקר מקשיב לשאיפותיהם הפוליטיות וכותב לעצמו לקראת קבלת ההחלטות.

מינוי אחד מסתמן כהחלטה שכבר התקבלה: לפי גורמים בליכוד, רון דרמר, שגריר ישראל בוושינגטון לשעבר, הנחשב למקורב מאוד לנתניהו, צפוי להתמנות לשר לתפקידים מיוחדים במשרד ראש הממשלה ולכהן כחבר הקבינט המדיני־ביטחוני.

החלטה חשובה ודחופה נוספת שצריך נתניהו לקבל היא מי יהיה המועמד מטעמו לתפקיד יו"ר הכנסת. אתמול נפגש נתניהו פעמיים עם ח"כ דוד אמסלם, מי שביומיים האחרונים נחשב למועמד המוביל לתפקיד יו"ר הכנסת. בליכוד אומרים כי ההחלטה הסופית טרם התקבלה ויש גורמים במפלגה שהציעו לנתניהו למנות את אמסלם לשר המשפטים. "אמסלם הוא שילוב של אומץ הנדרש לקידום מהלכים ורפורמות ובמיוחד בתחום הרגיש והמורכב כמו מערכת המשפט", הם אומרים. "יש בו מידה רבה של עצמאות וסגנון חם ולבבי, שיסייעו לו כשר המשפטים ליצור שיח פתוח בגובה העיניים עם בכירי מערכת המשפט". אולם לפי המסתמן, נתניהו נוטה למנות את אמסלם דווקא ליו"ר הכנסת.

סוגיה נוספת עלתה בשיחות שניהל נתניהו, והיא השלישייה ישראל כ"ץ, דוד ביטן, ושוב, דודי אמסלם. לאחרונה שלושתם הוזכרו כ"חבורה" שמסוגלת להקשות על נתניהו בניהול הקואליציה במקרה שלא יהיו מרוצים מהתפקידים שיקבלו. בשיחתם עם נתניהו, כל אחד לחוד, הבהירו השלושה כי לא מדובר בחבורה או במחנה או בכל התארגנות אחרת, אלא "בחברות של 30 שנה" בלבד.

השיחה בין נתניהו וישראל כ"ץ התקיימה שלשום וארכה יותר מהממוצע של שאר השיחות עם ח"כים במפלגה. לפי גורמים בליכוד, הועבר המסר של כ"ץ "תיק חוץ או בחוץ", אולם בסביבת נתניהו מעריכים שכ"ץ יקבל תיק אחר, בינוני ובעל אופי כלכלי. בסביבתו של כ"ץ מניחים שהוא ממוקד על תפקיד אחד - שר החוץ.