התבטאותו השנויה במחלוקת של שר הבינוי והשיכון המיועד יצחק גולדקונפף השבוע בועידת השלטון המקומי לחדשנות עוררה סערה, כשאמר כי אינו מודע למשבר בענף הדיור, רגע לפני שהוא נכנס לתפקידו. חבר הכנסת יעקב אשר שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל והציג את משנתו בנושא. 

"טרם סוכמו סוגיות בתחום התפקידים": נתניהו הגיש בקשה להארכת המועד להקמת הממשלה
מדינה במכירת חיסול: בדרך לממשלה החדשה מפרקים את הכל | דעה

"במו"מ הקואליציוני הזה עשיתם בית ספר לנתניהו - עשיתם קופה", אמר משעל. אשר השיב: "איזו קופה? מה קופה? אין הכפלה, יש תוספת. כשאתה בודק משהו, צריך תמיד לבדוק מה קרה עם אותו דבר במשך שנים רבות, הייתה שחיקה ענקית. יש כאן אמירה של הממשלה החדשה הזו - לומדי התורה הם לא אנשים ששחיקת שכר או שחיקה של הרבה שנים לא צריכה לבוא ולהיות מתוקנת אצלם".

"אנחנו מתקנים עוולות - חד משמעית", אמר. "אתה לוקח ילד חרדי, ילד בגן ילדים, כשעוד אין את נושא הליבה, הנכד שלי שלומד בגן בבני ברק, המדינה מתקצבת אותו ב-60% מילד אחר, תסביר לי למה. אם היה אומץ לאנשים בתקשורת או במקומות אחרים להסתכל על הדברים האלה ולא לבוא ולהסית את הציבור נגד הציבור החרדי, להפוך אותנו לאנשים 'ששדדו את הקופה הציבורית'. למה?".

על דבריו של גפני, שאמר: "חצי מהעם ילמד תורה וחצי יילך לצבא", אמר חבר הכנסת אשר כי "גפני אדם אינטליגנטי מאוד. הוא סיפר סיפור מהתנ"ך, מתקופת דוד המלך, דיבר על כך שהיה אז חצי מהעם יושב ולומד. הוא סיפר סיפור, הוציאו דבר מהקשרו בצורה הכי בוטה שיש. הוא דיבר בכלל על דבר אחר, הוא אמר הפוך. הוא אמר 'אני רוצה שתלמידי התיכונים יבואו ללמוד ובחורי הישיבה לצבא', זה מה שהוא אמר".

"נוצר מעין קרע בחברה הישראלית", אמר משעל, והסביר: "אתם לא משרתים בצבא, מקבלים תקציבים. אומר לעצמו הציבור החילוני 'די'". אשר השיב: "אנחנו דשים בעניין הזה הרבה שנים, דברים שבאים ממחלוקת של אמונה. יש כאן עניין השקפתי, עניין שאנחנו מאמינים בו באמת. מה מצער אותי? כשאתה בא ומפלג ציבור מסוים או מעריך עליו תקציבים, למה אז אף אחד לא דיבר שעושים את זה לציבור שלא רק לא משרת בצבא, הילדים אצלנו בציבור החרדי יש אנשים שמשרתים, שם לא רק שלא משרתים בצבא, חלקם נגד מדינת ישראל ברמה הלאומית". 

משה גפני בפסגת המנהיגים של מעריב. צילום: ג'רוזלם פוסט

"אני שירתי בזמנו, כשהייתי צעיר, בקריה בתל אביב", סיפר אשר. "אתה יודע כמה משתמטים ראיתי שם? אתה לוקח עוד פעם 10%, 5%, כמה שלא תגיד - ואתה צובע את זה על הכול. אותם אברכים שרצים בבוקר אחרי ששמו עשרה ילדים במוסדות חינוך, רצים להגיע בזמן כדי ללמוד כל היום כי זה חייהם, ככה הם מחזיקים את מדינת ישראל - זו מחלוקת השקפתית אמונית".

"אנחנו ממחזרים את זה במשך כל כך הרבה שנים, כל כך הרה שנים מלבישים לנו סטיגמות, גם פה אנחנו רואים עלייה של הרבה אנשים שמשתלבים במקצועות. יש פה דבר שיש בו מחלוקת אמיתית בתוך הציבור היהודי. מכאן ועד להפוך אותנו לגיס חמישי, תאמין לי שכל הדברים האלה, אם היה היום הצד השמאלי היה צריך לקחת אותנו לקואליציה, הוא היה חותם על אותו דבר אחד לאחד, והשיחה הזו לא הייתה מתקיימת. אנחנו כולנו עם אחד, הגיע הזמן שתהיה יותר סבלנות לאחים היהודים מאשר הסבלנות שהייתה לאחים המוסלמים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm