השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגיב היום (שבת) לדיווחים לפיהם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, צפויה להתנגד לנוסח הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה שיזם, ושצפויה לעמוד בקרוב במוקד תהליכי החקיקה בכנסת. הוא תקף: "מתקשה להבין איך היועמ"שית הזדרזה לקבוע עמדה בהצעת חוק שהוגשה רק ביום חמישי. זו הצהרה מאכזבת מאוד שלה, שמעמידה בסימן שאלה גדול את עמדותיה המקצועיות".

למרות המתיחות: מפכ"ל המשטרה הגיע לאירוע בת המצווה של בתו של בן גביר
"מודיעים בצער על לכתה של משטרת ישראל": המודעה שהופצה בקבוצת הווטסאפ של בכירי המשטרה לשעבר  

בן גביר התארח הערב בחדשות 12, והמשיך לבקר את מיארה: "אני מאוד מאוכזב ממנה, בואי תבדקי תבררי, תדברי איתי. ככה לא אמורה להתנהל יועצת משפטית לממשלה. התקשרתי אליה, אך עוד לא יצא לנו לדבר, אני מאוכזב ממנה עמוקות.

המפכ"ל שבתאי בבת המצווה של ביתו של בן גביר, ללא קרדיט

השר המיועד הגן על דרישותיו במסגרת הצעת החוק המדוברת: "מה אני כבר מבקש, מה שבכל מדינה דמוקרטית אפשרי לעשות, שהשר קובע את המדיניות, זאת לא דמוקרטיה? במדינות אחרות שרי ביטחון פנים קובעים מדיניות, ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה השר הוא עציץ.

עוד הוא הוסיף כי "אני רוצה להיות זה שבא למפכ"ל ואומר לו: ' אדוני יש פשע בכבישים בו נזיז כוחות ונטפל בזה'. אני זה שדרש להכניס מפורשות להסכם ששר לא יתערב בחקירות, בר לב כל הזמן עשה את זה".

"אני לא מתבייש בזה שאני רוצה להזיז כוחות לטפל בפשיעה בדרום, בפרוטקשן, גם במגזר הערבי. אני רוצה להשפיע על הדברים האלה, היום כל בן אדם יוצא החוצה ולא יודע אם ידקרו אותו או לא".

על הגעת המפכ"ל קובי שבתאי שהגיע לבת המצווה של בתו בחברון, לאחר העימות ביניהם בנושא המינויים, אמר: "היחסים טובים ואנחנו הולכים לעבוד ביחד. לא אסתיר שהתאכזבתי שעשו לי מחטפים מתחת לאף. אם הוא יבצע את המדיניות שלי בטיפול באלימות ברחובות, אם הוא יעשה את זה אני איתו".

כשנשאל בנוגע לסוגיית העלייה להר הבית, השיב:  יהודים יכולים לעלות להר הבית, מספיק עם הגזענות בהר הבית, שיהודים לא יכולים אפילו לשתות מברזיית מים. כשביקשו ממני בשנה האחרונה לא לעלות ביום מסוים אלא באחר, התחשבתי בבקשה".