בן כספית וינון מגל שבו לאולפן ופתחו את תוכניתם ב-103FM בשיחה קולחת על ענייני היום. כספית לא הסתיר את תחושותיו לגבי דרישות השותפים במשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה ומגל מנגד תקף את ראש הממשלה יאיר לפיד: "מה עשית בצבא שאתה כל הזמן מדבר על הצבא? כל כלב ביחידת עוקץ עשה שירות יותר משמעותי ממך. חוצפן".

כספית עסק בדברי בכירים בקואליציה הנרקמת ואמר כי "בגדול, התחושה של המחנה שלי היא שהמחנה המשני שניצח בבחירות לא הולך על כל הקופה, אלא על כל הקופות. אווירה של ביזה כי מחר לא יודע מה יקרה, של לא לנסות ולהסתיר את הכוונות. כל יום קופץ גולדקנופף חדש, האיש הוא מכרה זהב. עכשיו גפני קצת קינא כנראה כי כל תשומת הלב הולכת לצד השני של החרדים, ובקיצור הוא אמר את הדבר הבא:  "חצי מהעם שילמד תורה וחצי ישרת בצבא, ויתחלפו. החרדים והערבים היום, אלה שלא מתגייסים, ערבים מספרים מאוד זעומים וחבל שהם לא עושים שירות אזרחי, אבל בסוף הצבא זה הציבור. זה 48 אחוז ועד שהקדנציה הזו תיגמר זה בטח יהיה 46 אחוז, עד שנצא לפנסיה 40 אחוז, והשליש הזה גם משלם את רוב המיסים וגם משרת בצבא הולך ומתעייף". 

מגל: "כל הבכי והנהי על תלמידי התורה, צריך שיהיו תלמידי תורה. ברוך השם שיש לנו אותם כי כל הקונספט של המדינה היהודית לא רלוונטי אם אין לנו תלמידי תורה. התבלבלתם, התרחקתם, זה הקונספט. ברוך השם שרוב העם מבין את זה".

לאחר מכן תקף מגל את לפיד בהקשר של הפגנת המחאה נגד הממשלה ועקב הביקורת שהשמיע כלפי החרדים שלדבריו אינם משרתים בצבא. "יש מישהו שלא משלם מיסים? מה זה הקשקוש הזה? מה זה השטויות האלה? מה עשית בצבא שאתה כל הזמן מדבר על הצבא? כל כלב ביחידת עוקץ עשה שירות יותר משמעותי ממך. חוצפן. אני רוצה שיהיו תלמידי ישיבות, חשוב לי, מה אתה מוכן ללכת כמו מה שגפני הציע? אתה תלך תלמד בישיבה? אתה אם היה צבא חרדי, היית הולך לשרת בו? אתה מצפה שחרדים ישרתו בצבא הפרוגרסיבי שלך עם כל החיילות. אז עשו להם יחידות שלהם, כמה הסתה, די עם זה כבר. שלושה סיפורים שמעתי על זה שתקפו חרדים ברחבי הארץ, אז עד שלא יישפך דם אתם לא תירגעו?". 

כספית: "החרדים כמעט ולא מתגייסים, אנחנו בשפל של כל הזמנים כי נתניהו מאפשר להם את זה כמו שהוא מאפשר להם לא ללמד ליבה. בעקבות השיחה שלנו כתבו לי הרבה חסידי בעלז, ואמרו לי שהם רצו ללמוד ליבה ורצו לעשות את זה בצורה רצינית. לגבי הצבא, הם לא מתגייסים. למה כל ההתעקשות החרדית על פסקת התגברות? כדי שנתניהו יימלט מאימת הדין? הם רוצים שהכנסת תעביר חוק שאפילו הקומבינה של חוק טל שאין בה שוויון בינינו לבין החרדים, שאפילו זה יהיה מיותר. כדי שמי שלומד תורה בכלל לא יקבל צו. כל זה הולך להיות עכשיו חוקי, וכן אחוז הגיוס הולך להיות נמוך מאוד, אצל החרדים האשכנזים אפס, נצח יהודה אלה לא חרדים אלא שבאבניקים, ש"ס יותר מתגייסים אבל רחוק מאוד מהציבור הכללי. כל פעם שתקרא לצבא פרוגרסיבי אגיד שאתה מסית נגד הצבא. כל הקטע הילדותי של מי יותר גדול, יודעים שלפיד היה במחנה אבל רואים שיש עתיד היא המפלגה מהמשרתות ביותר. בסוף זה יהיה רק שליש". 

מגל: "שבאבניקים הם חרדים, פתחו בגבעתי ובגולני מסגרת חרדית, וגם בחיל האוויר, איך זה יכול להיות שזה הולך וקטן. אם בעלז כל כך רוצים ליבה ונתניהו נותן להם את הכסף בלי ליבה, מה הבעיה שילמדו ליבה? אתם חושבים שהרב מבעלז אכפת לו אם יכתבו עליו שהוא כן או לא למד ליבה?. חשוב מאוד שיהיו לומדי תורה, צריך לעשות סדר בעניין הזה. אני לא בטוח כמה צה"ל רוצה לעשות עוד ועוד יחידות של חרדים. זה קורה לאט לאט".

כספית: "עכשיו תפילו את בג"ץ, שיהיה לכם בהצלחה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm