חברת הכנסת יוליה מלינובסקי כתבה בטוויטר כי כל מי שמתכנן לרוקן את חוק השבות מתוכן, ממשיכים את דרכו של עזמי בשארה. בשיחה שקיימה היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM סיפרה מדוע לדעתה מי שיעמוד מאחורי שינוי סעיף הנכד בחוק השבות פועל כמו עזמי בשארה, שרוצה לדבריה, "שיהיו פה כמה שפחות יהודים". תגובתו של השדרן לא איחרה לבוא.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"עזמי בשארה עוד ב-2006 החל לקדם רעיון שצריך לבטל או לשנות את חוק השבות, והוא עשה זאת מטעמים משלו", אמרה חברת הכנסת. "לכולנו ברור מי זה, הוא לא ציוני בלשון המעטה. מי שהיום מנסה לבטל או לשנות את החוק, לבשארה היו מטרות משלו, התוצאה תהיה אותו דבר, הוא רצה שיגיעו לפה כמה שפחות אנשים שהם לא ערבים. עכשיו יש את כל החבורה הזו שרוצה לבטל או לשנות, יכול להיות שכל אחד הולך לפי המטרות שלו אך התוצאה היא אותה תוצאה. בשארה לא רוצה מדינה יהודית, אבל ביבי, סמוטריץ' וכל החבורה שנוגעים לאבן היסוד של מדינת ישראל ממטרות אחרות, התוצאה תהיה אותה תוצאה. השאלה מה זה יהודי. יהודי זה דם לפי ההלכה או שזה רוח ונשמה? מה גובר על מה? אתה מעדיף רוצח מחולון שהוא יהודי על פי ההלכה, מילד שעכשיו בצבא ומגן עלינו? הוא גוי?". 

כספית: "יהודי זה גם לאום. אתם רוצים להרוס את זה. לא ראיתי אותך מגייר את הפלשמורה". 

מגל: "תפסיק להמציא המצאות. אדוני, יש לנו הלכה. מי שהוא זרע ישראל, שיתגייר ויעלה לארץ. אם הם עוברים גיור כהלכה, אני בעד שיעלו לפה יהודים".

ח"כ מלינובסקי: "הלכה זה משהו דתי. אנחנו עדיין לא מדינה דתית ומדינת הלכה, חוק השבות זה חוק אזרחי וכשחוקקו אותו לא התייחסו להלכה. יכול להיות שאדם יעלה לארץ על פי חוק השבות ולא יוכלו להתחתן פה על פי ההלכה. אלא אם כן אתה רוצה שנהיה מדינה אזרחית אבל אי אפשר לחיות לפי ההלכה. ערבים לא יכולים לעלות וחוק השבות הוא לא חוק שוויוני, אבל כולנו מקבלים את זה כי אנחנו ציונים. מי שרוצה לרוקן מתוכן את חוק השבות הוא פוסט ציוני. לא מפריע לך שיש לך מלא ישראלים בחו"ל עם דרכון ישראלי? מה נדבקת לברית המועצות לשעבר? מה יש לך נגדנו? אתה גזען ששונא את יוצאי בריה"מ? מי שייסד ארת מדינת ישראל היו יוצאי בריה"מ לשעבר, לא נעזוב, נהיה פה וזו גם מדינה שלי בדיוק כמו שלך, תפסיקו לפלג את העם ליוצאי בריה"מ ולכל השאר". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

מגל: "זה לא מעניין אותי בעניין הזה מה שאת חושבת, עם כל הכבוד לך. לי יש הלכה, אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים וזה לא מעניין אותי. אני רוצה פה יהודים. את לא מקשיבה. את לא יכולה לבוא ולומר שזה לא מעניין אותך, אנחנו מדינה יהודית. לא יעזור לכם. רוב העולם היו יהודים".

כספית: "מי שמנסה לשנות זה אתה, אז למה חוקקתם את חוק השבות? אנחנו רוצים ואנחנו רוצים, אתם רוצים להפוך את המקום הזה למדינה חשוכה".

ח"כ מלינובסקי: "זו אובססיה שלך לחפש מי יהודי בציציות". 

מגל: "אתם אנשים הזויים, שהילדים שלך יתחתנו עם גויים. את מתבוללת ואנחנו לא רוצים להתבולל. אל תביאו לנו את ההתבוללות הזאת. לא ניתן לכם לגרום להתבוללות של עם ישראל". 

ח"כ מלינובסקי: "כל התפיסות ההזויות שלך לא מוסיפות לך כבוד בעיניי. זו פשוט גזענות. השיח שלך מגעיל, אתה גזען שקשה לקבל את זה. אם זה השיח, שכל העולים החדשים שעלו לארץ יעברו בדיקות DNA ליהדות ובירורי יהדות, ונפתח פה תיבת פנדורה, ואולי נגלה שאתה לא יהודי במאה אחוד כמו שאתה חושב. זה משהו שגורם נזק אדיר. הם לא צריכים לא צריכים לסכן את החיים שלהם בשבילך כי אתה לא שווה את זה, אתה שונא אותם ואתה לא מכבד אותם, הם בשבילך סוג ב". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm