שר המשפטים גדעון סער יכנס מחר (שני) את ועדת השרים לענייני חקיקה על מנת לקבוע את עמדת הממשלה בהצעות החוק שיש כוונה להביאן לדיון במליאת הכנסת בימים הקרובים. בין היתר, מדובר בהצעת החוק שמטרתה לאפשר לאריה דרעי להתמנות לשר על אף הרשעתו האחרונה בפלילים.

בתוך כך, השר היוצא זאב אלקין (המחנה הממלכתי) התייחס הבוקר לדיווחים על כך שבאופוזיציה עובדים על תכנית שמטרתה לבלום את הניסיונות להקמת ממשלת הימין המתגבשת. "אני מכין כרגע את המהלך האופוזיציוני בכנסת", אמר בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM. 

"מכינים הפתעה כואבת": תוכנית "המלחמה הכוללת" של האופוזיציה

"לא אמרתי שאני מכין הפתעות, אלא שנשתמש בכל הכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו. לא נשלה את עצמנו, תקום כאן ממשלה בראשות נתניהו והיא תתבסס על קואליציה של 64, יחד עם זה המהלך שהם נוקטים בו כרגע של העברת חוקים מאוד בעייתיים לפני שהוקמה הממשלה, למה בכלל מעבירים את כל החוקים עכשיו? היו יכולים להקים ממשלה כבר אתמול, הם לא מאמינים אחד לשני. כנראה שיש שם חוסר אמון מוחלט", הוסיף.

כזכור, בשישי האחרון דווח במעריב כי שני בכירי האופוזיציה - מרכז סיעת יש עתיד בועז טופורובסקי ואיש המחנה הממלכתי זאב אלקין, הידוע בניסיונו העשיר, עובדים יחד על "תוכנית המלחמה הכוללת". על הפרק: שלוש מטרות מיידיות - לשבש את הקמת הממשלה בשלבי חקיקת "חוקי דרעי, בן גביר וסמוטריץ'".

בכיר באופוזיציה אמר ל"מעריב": "יש לאופוזיציה כלים למלחמה נגד דורסנות הקואליציה. אנחנו מכינים להם הפתעה כואבת. מחכים להם דיונים רבים, מהדיון על בחירת יו"ר הכנסת החדש, דרך הדיון על הקמת הוועדות שיכינו את החוקים להצבעות, ועד לדיונים על החוקים עצמם. נדאג שכל דיון יתארך כמה שאפשר".