רב ניצב בדימוס אסף חפץ, לשעבר מפכ"ל המשטרה, התראיין היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM. בריאיון התייחס חפץ להצעתו של השר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר לתיקון פקודת המשטרה, לפיה יועברו מספר סמכויות מהמפכ"ל לשר אשר יהיה זה שיתווה את מדיניות המשטרה.

"מודיעים בצער על לכתה של משטרת ישראל": המודעה שהופצה בקבוצת הווטסאפ של בכירי המשטרה לשעבר
האם המפכ"ל צריך לפרוש בעקבות הצעת החוק של בן גביר? בכיר לשעבר במשטרה משיב

"אני לא יודע מאיפה הם המציאו את זה, הכול לא בסדר. זאת מהפכה. מישהו עשה עבודת מחקר? עבודת מטה? נראה לי שהכול בשליפות", אמר רנ"צ בדימוס חפץ בפתח דבריו, "ההצעה הזאת לא מתאימה למשטר דמוקרטי. לא ייתכן שתהיה משטרה מוטה מבחינה פוליטית. ברור שהיא כפופה, השאלה מה מרחב האפשרויות של המפכ"ל ומה מרחב שיקול הדעת שלו. ברגע שאין לו מרחב כזה הדבר הזה לא יכול להתקיים".

אסף חפץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אסף חפץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"המפכ"ל לא מקבל פקודות, יש לו שיקול דעת, הוא כפוף לחוק, הוא לא יכול להיות כפוף לרשות פוליטית" הוסיף, "לא ייתכן שהחוק החדש ישלול את שיקול הדעת מהמפכ"ל ויהפוך את המשטרה לגוף מוטה פוליטית, גם ככה יש בעיות, רוצים להחריף אותם? חמישים אחוזים מהציבור שלא מסכים עם הממשלה או שבאופוזיציה הם לא יראו במשטרה כמשטרה שלהם. האמון במשטרה יקרוס". 

לסיום אמר המפכ"ל לשעבר: "אני בכלל לא חושב שצריך את כל השינוי הזה. עבדתי תחת שני שרי ביטחון, אין שום בעיה במצב הקיים. למה צריך לשנות אותו? השינוי שבן גביר מבקש לא נחוץ לתפקוד המשטרה, הוא רק יכול לגרום נזק ואובדן אמון של הציבור במשטרה. אני רואה בזה אסון". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM