כל סיעות הקואליציה העתידית הגישו היום (שני) את הבקשה להחלפת יו״ר הכנסת ולמינויו של יריב לוין לתפקיד. בתוך כך, סיעת הליכוד אישרה אתמול במשאל טלפוני את הצעתו של ראש הממשלה המיועד נתניהו למינוי לוין לתפקיד היו"ר הזמני, זאת כדי לקדם את תהליכי החקיקה המתוכננים. מי שלא ראה בעין יפה את אופן מינויו של לוין הוא מבקר המפלגה, עורך הדין שי גלילי, ששלח הבוקר (שני) פנייה לנתניהו, בה העביר ביקורת על האופן שבו התבצעה ההצבעה. 

סיעת הליכוד אישרה את בקשת נתניהו: יריב לוין יתמנה ליו"ר כנסת זמני
לאחר החתימה על הסכם התפקידים: בן גביר הציב אולטימטום לנתניהו

"לפתחי הגיע מידע שלפיו התקבלה אתמול החלטת סיעת המפלגה בכנסת, לבחירת המועמד מטעמה לתפקיד יו"ר הכנסת, וזאת בדרך של הצבעה טלפונית בין חברי הסיעה (בלתי מפוקחת) וללא עריכת דיון מקדים בהשתתפות כלל חברי הסיעה", פתח גלילי את פנייתו. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

קטע מתוך הראיון של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. צילום: באדיבות דוברות הליכוד

הוא הדגיש כי עצם בחירתו של לוין לתפקיד ראויה, אך ציין כי בחירה זו צריכה להיעשות בדרך של "בחירה" מטעם חברי הסיעה בכנסת, ולא ב"הליך של מינוי מומלץ". עוד הוא הוסיף כי עקב כך שההצבעה התקיימה באופן טלפוני, חברי המפלגה לא קיבלו הזדמנות להביע את דעתם, ולנסות "לשכנע את חבריהם" בנוגע להצבעה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"בגוף קולקטיבי, אין די בשאלת חבריו האם הם בעד או נגד עניין כזה או אחר, אלא שעל יושב ראש הגוף לקיים דיון מקדים תוך מתן אפשרות לכלל החברים לומר דבריהם", ציין.