השר המיועד, ח"כ אבי מעוז, חשף היום (שני) את התכנית שלו להגברת השקיפות כחלק מאחריותו העתידית על היחידה לתכניות חיצוניות וקידום שותפויות ובצל הביקורת שהופנתה על מינויו

"יפגע בנו כמדינה דמוקרטית": הארגונים והתנועות שחוששים ממינוי אבי מעוז
"אתה קורא לנו מתייוונים?": באופוזיציה לא נותרו אדישים לדברי אבי מעוז

"השבוע נמשך הקמפיין הפראי של האופוזיציה המיועדת בראשות יאיר לפיד באמצעות השופרות שלהם כנגד ראש הממשלה המיועד והממשלה שהוא מקים. אני קורא מכאן לתקשורת להמשיך לדון ביתר שאת על היחידה המדוברת במשרד החינוך ולעסוק בה, וזאת על מנת לייצר שקיפות מוחלטת בפני ההורים מה הם תכני הלימוד ומי הם הגורמים המעבירים את תוכניות ההעשרה הללו לילדיהם", אמר בראשית דבריו.

לדבריו, "היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות שתועבר לאחריותי, אחראית על כל התוכניות החיצוניות במשרד החינוך. ליחידה זו הוצמדה מערכת גפ"ן, ראשי תיבות – 'גמישות פדגוגית ניהולית', שדרכה המנהלים בוחרים את תוכניות ההעשרה שיועברו על ידי גורמי חוץ בבתי הספר, מתוך למעלה מעשרים אלף תוכניות לימודים. למעלה מעשרים אלף תוכניות אינן שקופות לציבור ההורים, ומטרתי העיקרית היא לייצר שקיפות מלאה כלפי ההורים – על תכני הלימוד, על זהות הארגונים שמייצרים את תכני ההעשרה הללו ומעבירים אותם, ועל מקורות המימון שלהם. בכוונתי לייצר מערכת מקבילה למערכת גפ"ן, ומערכת זו תהיה הכלי שדרכו יוכלו ההורים להתוודע אל תוכניות ההעשרה שמועברות לילדיהם".

"המערכת שלי לשקיפות תקבל את השם 'שו"ה'. שו"ה אלו ראשי תיבות 'שקיפות ויידוע ההורים'. מערכת 'שו"ה' היא מערכת שנבנה בעז"ה ותועמד על ידינו לרשות כלל ההורים, ובה הם יוכלו להתעדכן על תוכניות ההעשרה שמועברות בבתי הספר של ילדיהם ונבחרות על ידי מנהלי בתי הספר. ברצוננו להגיע לשקיפות מלאה של כל תוכניות ההעשרה שמועברות בבתי הספר", הוסיף.

ח"כ מעוז המשיך ואמר כי "ההורים יוכלו לדעת אלו תכנים מועברים בבתי הספר, מי הם הגורמים המעבירים את התכנים הללו, ומי מממן את אותם הגורמים ואת אותן התוכניות. שקיפות זאת נחוצה ביותר, לאחר שבמשך שנים המערכת של תוכניות ההעשרה, שממנה המנהלים בחרו אלו תוכניות העשרה ייכנסו לבתי הספר שלהם, עבדה תוך כדי הסתרה מההורים. לא עוד הסתרה. לא עוד תוכניות ולא עוד מעבירי תוכניות שאיש אינו יודע מהם ומיהם".

משרד החינוך בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
משרד החינוך בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"כשאקבל בעז"ה לאחריותי את היחידה הזאת אדאג שתהיה להורים שקיפות מלאה של התכנים, של מעבירי התוכניות ושל הגורמים המממנים אותם. האם מישהו יכול להתנגד לשקיפות מלאה של התכנים ושל הגורמים המממנים אותם בבתי הספר? האם מישהו יכול להתנגד לרפורמה שכל כולה שקיפות כלפי ההורים? זהו השירות שברצוני לתת לציבור ההורים ואני משוכנע שההורים והתלמידים יודו לי על כך", סיכם