מפלגת הליכוד הודיעה היום (שלישי) לשותפתיה בקואליציה המתגבשת כי סעיף הנכד בחוק השבות לא יבוטל. במקום זאת, הציעו בליכוד להקים ועדה שתפקידה יהיה למנוע את התופעה של עולים לישראל שעושים שימוש לרעה בניצול הזכויות המוענקות להם.

סערת סעיף הנכד: האם שינוי בחוק השבות ישפיע על יהודי ארצות הברית?

בתוך כך, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו שוחח היום עם זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן. בשיחה בין השניים בין היתר דובר על הדרישה לבטל את סעיף הנכד בחוק השבוע. במהלך השיחה, סוכם כי סעיף הנכד לא יבוטל אך "יימצא פתרון ראוי לסוגייה" לאחר הקמת הממשלה.

אתמול פנו לנתניהו בכירים בציונות הדתית בדרישה לשנות את החוק ולהוציא ממנו את הסעיף המאפשר עליית נכדים שאינם יהודים ובלבד שסבם היה יהודי. גם ח"כ סמוטריץ' וחברי כנסת מש"ס ויהדות התורה הביעו בעבר את רצונם לביטול הסעיף כבר בקדנציה הקרובה. מנגד, לפני כשבוע הביע ח"כ אדלשטיין התנגדות לביטול הסעיף.

"תעזבו את חוק השבות בשקט. אני שומע הרבה מאוד דיבורים על הצורך והדרישה לשנות דברים בחוק השבות, סעיף הנכד. אני רוצה להגיד לכם ככה: אם זה יקרה, בעוד 5 שנים אין חוק שבות במדינת ישראל, כל אחד יוכל להתאזרח וזו תהיה מדינת כל אזרחיה", הפציר אדלשטיין מעל בימת הכנסת.

בריאיון שהעניק בשבוע שעבר נתניהו לרשת NBC האמריקאית, שלל את ביטול סעיף הנכד: "לא יהיה שינוי, אני מעריך שיהיה על כך דיון מעמיק, אבל אני בספק רב שנעשה איזשהו שינוי בחוק השבות".