השר לביטחון פנים, עמר בר לב, תקף היום (שלישי) את הצעת החוק המשטרה של השר המיועד, ח"כ איתמר בן גביר. "גם ברמה האופרטיבית וגם ברמה החקיקתית - ההצעה מופרכת והיא תביא להרס של משטרת ישראל והרס הדמוקרטיה בישראל. הצעת החוק הזו תרסק את עצמאותה של משטרת ישראל. היא תהפוך אותה לנשלטת לחלוטין בידי הפוליטיקאים, ותותיר את המשטרה כמו בובה על חוט. מדובר בהרס השלטון הדמוקרטי במדינת ישראל", אמר בפתח דבריו בכינוס של סיעת העבודה.

היועמ"שית צפויה להתנגד ל"חוק בן גביר", שתקף: "מאוכזב ממנה עמוקות"
בר-לב מזהיר: "המדיניות של בן גביר תוביל לאינתיפאדה שלישית"
בן גביר תוקף את היועמש"ית: "לא רציתי להאמין שהיא נגדנו, אבל היא משרתת אג'נדה"

"בעוד שצה"ל מורשה להפעיל כוח נגד אויבים חיצוניים, משטרת ישראל פועלת למען אזרחי המדינה. משטרת ישראל כפופה בראש ובראשונה לחוקי המדינה. יש סעיף שאומר שלשר הבא יש את הסמכות לקבוע מדיניות לחקירות, פתיחת תיקים, העמדה לדין - לגבי כל הנושאים האלה השר יהיה רשאי לקבוע מדיניות. הוא גם יכול להחליט שזריקת אבנים לא שווה חקירה או בדיקה. כנ"ל בנוגע לפגיעות של נוער הגבעות שמרסס בגז מדמיע חיילי מג"ב", הוסיף.

לדבריו, "יש פגיעה בפעילות האופרטיבית. לא רק בתחומי החקירות - השר יכול להורות להכניס למקום מסוים עשר ניידות משטרה, גם אם המפכ"ל, על-פי חוות הדעת המקצועית, לא חושב שצריך".

בן גביר, קובי שבתאי (צילום: אבשלום ששוני)
בן גביר, קובי שבתאי (צילום: אבשלום ששוני)

בתגובה לדבריו, מסר ח"כ בן גביר: "עמר בר לב השר לביטחון פנים הכושל ביותר היה צריך להניח את המפתחות מזמן ולא לצאת מהבית. הבעיה של בר לב ומיכאלי היא לא הצעת החוק לפקודת המשטרה אלא מי שיממש את המדיניות - איתמר בן גביר. הגיע הזמן לתקן את מה שההממשלה הקודמת הרסה ולהילחם בפשיעה, בפרוטקשן ולהחזיר את הביטחון האישי לרחובות".

מוקדם יותר היום אישרה הוועדה המסדרת פטור מחובת הנחה לחוק פקודת המשטרה. במסגרת החוק, השר יקבע את מדיניות המשטרה - והמפכ"ל יישם בהתאם. החוק מחריג מהשר להיות מעורב בחקירות ספציפיות, אך כן יוכל לקבוע מדיניות כללית של חקירה או העמדה לדין.