שרת החינוך יפעת שאשא ביטון התייחסה היום (רביעי) לדקירת התלמיד בן ה-16 אתמול בבית ספר ברחובות. בראיון ב"כאן ב'" תקפה השרה את השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ואמרה כי "התלמידים רואים את האלימות בכבישים, בסופרים, בבתי החולים ובקופות החולים - זה מה שהם פוגשים. זה מתחיל כאן כי בסוף אם אנחנו רואים שזה מגניב לשלוף אקדח וללכת עם אקדחים והכול בצורה מוחצנת, ושזה משתלם להיות בריון - ואם לבן גביר מותר אז הילדים אומרים 'מותר גם לי'".

בן 16 במצב קשה לאחר שנדקר בתיכון ברחובות: "הותקף ע"י רעולי פנים"

עוד אמרה שאשא ביטון, כי "מה שקורה במערכת החינוך זה שהיא מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית. אנחנו רואים את האלימות גואה בכלל בחברה".

מוקדם יותר האריך בית משפט השלום בראשון לציון בחמישה ימים את מעצרם של ארבעת החשודים, בהם שלושה קטינים ובגיר בן 18, במעורבות בתקיפה ודקירה של התלמיד. 

גורם במשטרה אמר כי "מדובר בחקירה רגישה. הקורבן עדיין במצב קשה כך שלא ניתן לגבות ממנו עדות. חשוב שהחקירה תתנהל כשהחשודים מאחורי סורג ובריח, תוך נטרול אפשרות לשיבוש חקירה. יש כאן הרבה אלמנטים שחייבים לבחון אותם, ובסופו של דבר את המהות שהיא האירוע החמור בעטיו הותקף ונדקר קטין בתוך שטח בית הספר".

זירת הרצח ברחובות (צילום: זאב שטרן)

כזכור, אתמול נפצע התלמיד באורח קשה לאחר שנדקר בבית ספר תיכון ברחובות, ככל הנראה על רקע סכסוך. צוות מד"א שהגיע למקום, פינה אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "קפלן בעיר", כשהוא סובל מפציעה חודרת.

"אירוע לא הגיוני"
קארין אלהרר, שרת האנרגיה, שוחחה הערב עם ענת דוידוב בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM, ותקפה את "חוק בן גביר": "יש פה הצעת חוק שמנסה לשנות סדרי עולם, זה אירוע לא הגיוני. הם מתווכחים על ועדות שהיו קיימות לפני יותר מ־20 שנה, אבל עברנו מאז קברת דרך".

עוד היא הוסיפה כי "אני לא כופרת בעובדה שיש בעיה בביטחון האישי של מדינת ישראל ושצריך לפתור אותה. עכשיו השאלה היא, מה הפיתרון? האם הפיתרון הוא לעשות איזו חפלה, מן ישראבלוף כזה, ולהגיד 'אני רוצה סמכויות' בלי להבין באמת איפה הבעיות? ישב השר לביטחון פנים הנוכחי ואמר 'יש לי סמכויות, אין בעיית סמכויות', יש הרבה בעיות שצריך לפתור אותן גם בלי הצורך בסמכויות הלל".

היא תקפה את השר המיועד לביטחון פנים: "בא השר המיועד, שהוא באמת אדם מאוד פופוליסט, לוקח את הבעיה האמיתית שקיימת בחברה הישראלית, לוקח את הרגש של הפחד האמיתי שקיים בחברה ועל הגב של אותו הפחד, אומר שצריך לדאוג יותר לביטחון האישי. כלומר, הוא מנסה לייצר לעצמו משטרה. המשטרה שהוא רוצה להקים, תהיה פופוליסטית בדמותו ובצלמו - הוא זה שיקבע במה יחקרו ובמה לא. איזה אמון יהיה במשטרה הזאת אם היא תהיה משטרה פוליטית?". 

כשנשאלה בנוגע להתנהלותו הצפויה של המפכ"ל קובי שבתאי, במצב הנוכחי, השיבה: "אני לא עסוקה במתן עצות למפכ"ל, אני רק אומרת שכל אדם במדינת ישראל שמחזיק בידיו סמכויות כל כך גדולות - שיהיה נאמן לדרך. אם המפכ"ל סבור שהחוק הזה לוקח ממנו את היכולת למלא אחר משימותיו - כן, אני הייתי הולכת".