"אמרתי לכם. הזהרתי מפני הבאות וכל מה שאמרתי מתממש אחד לאחד. ישראל הופכת בהדרגה למדינת הלכה בגלל קואליציית החרדים ובחסות נתניהו. מה שקורה כעת זה טירוף מוחלט. אני חושש לעתיד המדינה". כך מתריע בראיון ל"מעריב" שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן.

ליברמן תקף את נתניהו: "מוביל לחורבן בית שלישי"; גנץ עקץ אותו ואת לפיד
ליברמן מתריע: "אם סמוטריץ' ימונה לשר הביטחון, שיתוף הפעולה עם האמריקאים יהיה מינימלי"

ליברמן, שמתייחס להתנהלותו של נתניהו במשא ומתן הקואליציוני, אומר כי "נתניהו מעוניין לבטל את המשפט ולא יהסס אפילו לשרוף את המועדון. כרגע הוא מקריב את טובת מדינת ישראל על מזבח החילוץ שלו מהתסבוכת. הוא מבין את המשמעות הכלכלית של ההתחייבויות שלו ועדין הוא לא מהסס".

השר: "אם כל התוכניות ייצאו אל הפועל, אנחנו צפויים לצונמי, לא רק לצונמי כלכלי, אלא גם לצונמי מדיני במישור הדיפלומטי". על תוכנית הקפאת המשכנתאות של גפני הוא אומר כי "זאת תוכנית טרלול. לפי ההצעה שלו, הריבית על המשכנתאות תהיה זולה יותר מריבית פריים. אף בנק לא ירצה לתת משכנתה".

ליברמן מגלה שגיששו אצלו ואצל גורמים אחרים לגבי האפשרות לחזור לקואליציה. "בסופו של יום, ביבי מתעב את בן גביר ואת סמוטריץ'", הוא אומר. "אחרי שכל החקיקה תעבור, הוא ירצה להתפטר משני הליצנים הללו. לי אין שום כוונה לחבור לביבי ואני מקווה שגם לאחרים אין כוונה כזו".

עוד הוא מוסיף כי "הדרך היחידה של קואליציית נתניהו לממן את כל הדרישות התקציביות כמו חינוך חינם, העלאת שכר השוטרים, והתמיכה בחרדים, זה להגדיל את הגירעון או להעלות את המסים הישירים".

בנוגע לדרישה לספק חשמל כשר, אומר ליברמן כי "להשבית את תחנות הכוח כדי לייצר חשמל כשר יעלה 100 מיליארד שקל. כדי להשתמש ברזרבות צריך לקנות ליתיום, מתקני אגירה ושטחי אחסון אדירים, ומאיפה כל זה יבוא? הקואליציה שתקום לא תחזיק מעמד הרבה זמן. הקמתי ממשלות והפלתי ממשלות כבר משנת 1996, אבל אני מודה שבדבר כזה עוד לא נתקלתי. מה שסמוטריץ' אמר על ביבי, שהוא 'שקרן בן שקרן' זה נכון. עובדה שגם הוא וגם האחרים מבקשים למסמר את ההבטחות וההתחייבויות באופן מיידי עוד לפני הקמת הממשלה".

הראיון המלא יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"