הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה, "חוק בן גביר", בראשות חבר הכנסת אופיר כץ חידשה היום (חמישי) את דיוניה. במהלך הישיבה, דנים המשתתפים בהכנת ההצעה לקריאה ראשונה. 

לאחר הסערה בוועדת הכנסת: זו הפשרה המסתמנת ב"חוק בן גביר"

במהלך הדיון התפתח עימות בין השר המיועד איתמר בן גביר למנכ"ל המשרד לביטחון פנים תומר לוטן במלהכו טען יו"ר עוצמה יהודית: "כל מנכ"ל מעביר חפיפה מסודרת, אתה היחידי שעשה עם זה בעיות. אתה מתנהל כאילו יש לך מה להסתיר. אני מחזיק יותר נתונים ממה שאתה חושב, אני לא רוצה להביך אותך בדיון".

בנוסף, טען חבר הכנסת כי שבתאי דרש ארבעה מסוקי בלק-הוק, "זה בזבוז. את הכסף צריך להשקיע בכוח אדם, במשכורות השוטרים ובתחנות המשטרה". בתגובה הצהיר לוטן כי המסוקים הם לטובת מערך הכיבוי וההצלה: "מטרתם להכין את מדינת ישראל ליכולות כיבוי בעשור הקרוב".

דיון בנושא תיקון פקודת המשטרה (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
דיון בנושא תיקון פקודת המשטרה (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

במקביל לכך, הייעוץ המשפטי של הכנסת העביר הבוקר הצעת נוסח לחוק לקראת הדיון. במסגרת המסמך, נכתב כי יש לבחון את הצורך בתקצוב השנתי של משטרת ישראל בסעיף תקציב נפרד.

כמו כן, בנוסח המתוקן שהועבר נכתב כי הדרג הפיקודי העליון במשטרה הוא המפקח הכללי, בניגוד להצעתו של השר לביטחון לאומי המיועד בה נכתב כי הוא יהיה האחראי לפיקוח על המשטרה, סדרי ניהולה והפעלתה. 

המפכ"ל שבתאי על חוק המשטרה, קרדיט: ערוץ כנסת

במהלך הדיון שנערך אתמול, התפתח ויכוח בין השר המיועד לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ומפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי שהזהיר: "שינויים דרסטיים עושים בזהירות".

בן גביר טען: "עד עכשיו השר היה עציץ במשרד, גוזר סרטים, ממנה מינויים. אבל אני רואה אמא ברמלה שאומרת לי שהילד שלה מוריד את הכיפה כי מרביצים לו כי הוא יהודי. ולא רק טרור לאומני, גם אלימות בכבישים, אתה יוצא לעבודה ולא יודע איך תחזור. החלום שלי הוא לשנות, ולכן ביקשנו לשנות את פקודת המשטרה. הפקודה בנוסחה היום לא מאפשרת לשר לעשות שינוי".