הבוקר (חמישי) החל דיון נוסף בוועדה שעוסקת בתיקון חוק יסוד הממשלה (חוק דרעי וסמוטריץ'). כבר נרשמו חילופי דברים בין היו"ר, ח"כ שלמה קרעי, לחברי האופוזיציה, על התנהלות הדיון המזורז שעוסק בחוק יסוד.

"איזה אדם עלוב, למה הוא פה המנוול הזה?", תקף ח"כ חנוך מילביצקי מהליכוד, בהתייחס למנכ"ל ארגון "שוברים שתיקה", אבנר גבריהו. "לא נאפשר לך את סתימת הפיות", השיב לו ח"כ גלעד קריב. "לא תסתום את הפה לאזרחי ישראל". "סתום את הפה, עלוב נפש. בוגד, נאלח ומגעיל", הוסיף מילביצקי שהתפרץ פעם נוספת לדבריו של גבריהו. ח"כ קריב כינה את דרעי במהלך הדיון "העבריין המורשע פעמיים ח''כ אריה דרעי".

בהמשך הדיון, התייחס לדברים גם שר הביטחון בני גנץ ומתח ביקורת על הצעת החוק: "אין ספק שאנחנו צריכים מערכת שיש בה את אחדות הפיקוד, שתדע להתמודד עם צורך מבצעי ולעשות את האיזונים הנדרשים. ברגע שאתה מפר את האיזונים אתה מוציא את המערכת משיווי משקל".

"אף פעם, בכל השנים ששירתי, לא הטריד אותי מעולם מאיפה הגיע השר - אבל מה שעושה נתניהו זה להכניס את הפוליטיקה עמוק לתוך הביטחון והנזק האסטרטגי שזה יעשה לחוסן הלאומי של מדינת ישראל הוא מאוד גדול", תקף. לטענתו, "זה מטריד אותי כי אני יודע שנתניהו מסכים בתוך תוכו לכל מה שאני אומר עכשיו, אבל הוא פועל תחת לחץ פוליטי".

כזכור, אתמול, בדיון הפתיחה של הוועדה, התרחש אירוע חריג כאשר חברת הכנסת מיכל שיר (יש עתיד) זעמה על דבריו של עורך הדין זיו מאור, וצעקה לעברו: "תוריד את הכיפה מהראש כשאתה אומר את הדברים האלה". 

שיר זעמה לאחר שעו"ד מאור טען כי "תוצאות הבחירות הביאו לאמירה ברורה - רצון הציבור הוא שקובע, לא של פקידים ושופטים בלי נבחרים". בשלב זה, כאמור, שיר התפוצצה מזעם וצעקה: "תפסיקו עם הכיפה הזאת, תורידה את הכיפה מהראש".