השיחות בין הליכוד ליהדות התורה בנוגע לחוק הגיוס נמשכות. הבוקר (חמישי) אפשר לעדכן כי בין הצדדים סוכם כי החוק יעבור יחד עם תקציב המדינה, וזאת משום שהרבנים דרשו ערבויות על רקע ההבנה שבליכוד לא מרוצים מהנוסח של החוק שבו מעוניינים ביהדות התורה. על מנת למנוע את הסחבת, הוחלט כי החוק יעבור יחד עם תקציב המדינה.

בתוך כך, ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, התחייב בפני ראשי המפלגות החרדיות כי הממשלה הבאה בראשותו תפעל במדיניות, לפיה "במדינת היהודים, לא ייכנס אדם לכלא בשל לימוד תורה" - כך דווח הבוקר (חמישי) בוואלה!.

שבוע לפקיעת המנדט: המשא ומתן הקואליציוני נכנס לישורת האחרונה

על פי הדיווח, נתניהו אמר את הדברים במהלך השיחות עם נציגי יהדות התורה וש"ס כשהצדדים דנו על הפטור של תלמידי ישיבות ש"תורתם אומנותם" משירות צבאי בצה"ל.

הבוקר דווח כי במפלגת יהדות התורה מציגים תמונה אופטימית למדי על ההתקדמות במשא ומתן. אחרי שעות ארוכות של דיונים שנוהלו בימים האחרונים מצד בכירי הרשימה מול בנימין נתניהו ומקורביו, הושגו הסכמות בנוגע לרוב הדרישות הקואליציוניות של המפלגה.

לאחרונה הצדדים הגיעו להסכמות גם סביב סוגיה חשובה במיוחד עם יהדות התורה הנוגעת למצוקת הדיור במגזר החרדי. לפי גורמים המעורים בפרטים, הסעיף המרכזי בדרישות הדיור של יהדות התורה הוא "סעיף 15%", שקובע כי כל פרויקט בנייה גדול בכל עיר בארץ יכיל 15% לפחות של דירות מותאמות לציבור החרדי.