יחדש את הסכמי אברהם? ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התייחס בריאיון שפורסם היום (שישי) באתר האמריקאי "וושינגטון אקזמינר", למטרה המרכזית מבחינתו בנושא מדיניות החוץ - חתימת הסכם שלום עם סעודיה, זאת על מנת "לסיים את הסכסוך הערבי-ישראלי" לדבריו. הוא ציין כי שלום רשמי עם הסעודים "ירחיב את מעגל השלום מעבר לחלומות הפרועים ביותר שלנו".

ההייטקיסטים בפנייה לנתניהו: "חקיקה מפלה תביא להשלכות קשות על התעשייה"
המשבר הבא? מלחמת החרדים שעשויה לעכב את הקמת הממשלה | חשיפה

הוא הדגיש כי הדבר לא יסיים את ה"סכסוך הישראלי-פלסטיני", וציין כי הדבר תלוי ברצונה של סעודיה לחתור להסכם שכזה. "אנחנו מתבקשים לעצום את עינינו, לקוות לטוב, בשעה הפלסטינים עדיין נאחזים בתקווה להשמדתנו", הוסיף. 

בנימין נתניהו במליאת הכנסת: "אנחנו נשמור על הסטטוס קוו". צילום: ערוץ הכנסת

על חתימת הסכמי אברהם לפני מעט משנתיים, סיפר: "לקח לי זמן לשכנע את הנשיא טראמפ כי הדבר הכרחי. לא הצלחתי לשכנע בעניין את הנשיא אובמה או את הנשיא קלינטון. כיבדתי את שניהם, אבל לא הסכמתי איתם. גם בעניין איראן לא הצלחתי לשכנע את אובמה". 

הוא סיפר כי "לאחר תקופה מסויימת הצלחתי לשכנע את טראמפ ואת צוותו שהדבר אפשרי. עקב עליית כוחנו וכוחה של איראן, מדינות ערב הפסיקו להסכל עלינו כעל אויבים, אלא כבעלי ברית כנגד האיראנים. הם גם החלו לראות בנו כמקור לחדשנות בתחומי הרפואה, האנרגיה והמים".

"שום הסכם לא עוצר את המשטר באיראן מלהשיג נשק גרעיני", טען והוסיף: "במקרה של הסכם הם לא צריכים לרמות, אלא פשוט לקיים את ההסכם. הם יהפכו למדינת סף גרעינית עם אישור בין-לאומי". הוא תקף: "לאנשים נמאס לשמוע מהרעיון של 'טריטוריה תמורת שלום', מסרנו שטחים ולא קיבלנו שלום, קיבלנו טריטוריה תמורת טרור".