נמשך המשא ומתן הקואליציוני להקמת ממשלה בין מפלגת הליכוד למפלגות גוש הימין. לאחר שראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, ביקש מהנשיא יצחק הרצוג הארכה להקמת הממשלה, כעת מתמקד נתניהו בהשלמת ההסכמים עם מפלגת יהדות התורה. בתוך כך, בערוץ 12 דווח הערב (שבת) על פרטים חדשים בין המפלגות, כאשר במוקד העניינים נמצא משרד השיכון ותחום הנדל"ן.

על פי הדיווח, מפלגת יהדות התורה פועלת מול הליכוד על מנת לאשר שורה של צעדים סקטוריאליים, כאשר כמה מהם קצובים בזמן. כך למשל, במפלגה דורשים כי בתוך 90 יום תעבור החלטה להקמת עיר חרדית חדשה, ובתוך 60 יום, תפעל הממשלה לעדכן את היעדים הממשלתיים לתכנון ושיווק דירות למגזר החרדי בתוך ערים קיימות. 

בצלאל סמוטריץ', בנימין נתניהו ואריה דרעי באירוע השבעת הכנסת ה-25 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ', בנימין נתניהו ואריה דרעי באירוע השבעת הכנסת ה-25 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

כמו כן, ביהדות התורה מלטשים עיניים לסעיף שהופך החלטה קיימת העוסק במענק של 100 אלף שקלים לרוכשי דירה יד שנייה במחיר של עד 700 אלף שקלים, כך ששר השיכון הוא שיקבע את היישובים הזכאים. היום ישנם ישובים ערביים בתוך היישובים הזכאים, וכעת הכוונה תהיה לתת לשר השיכון המיועד, יצחק גולדקנופף, לקבוע מי יהיו אותם יישובים, כאשר הכוונה היא להרחיב את הזכאות גם לערים חרדיות נוספות. בנוסף, במפלגה דורשים שורה של מינויים, כאשר הבולטים הם מינוי נציג חרדי במועצת רשות מקרקעי ישראל והוספת 30 תקנים לפי שיקול הדעת של השר.

כאמור, נמשך המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה. ביום חמישי האחרון ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, התחייב בפני ראשי המפלגות החרדיות כי הממשלה הבאה בראשותו תפעל במדיניות, לפיה "במדינת היהודים, לא ייכנס אדם לכלא בשל לימוד תורה". על פי הדיווח, נתניהו אמר את הדברים במהלך השיחות עם נציגי יהדות התורה וש"ס כשהצדדים דנו על הפטור של תלמידי ישיבות ש"תורתם אומנותם" משירות צבאי בצה"ל.

לאחרונה הצדדים הגיעו להסכמות גם סביב סוגיה חשובה במיוחד עם יהדות התורה הנוגעת למצוקת הדיור במגזר החרדי. לפי גורמים המעורים בפרטים, הסעיף המרכזי בדרישות הדיור של יהדות התורה הוא "סעיף 15%", שקובע כי כל פרויקט בנייה גדול בכל עיר בארץ יכיל 15% לפחות של דירות מותאמות לציבור החרדי.