חודש וחצי מאז הבחירות לכנסת ה-25, שרת הפנים, איילת שקד, מתכננת להתפקד למפלגת הליכוד לאחר הקמת הממשלה בראשות, ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, כך דווח הבוקר (ראשון) בוואלה! שקד התמודדה בבחירות האחרונות במסגרת מפלגת הבית היהודי, אך לא עברה את אחוז החסימה, וכעת מתכננת את המהלך החדש. על פי הדיווח, כך שקד תוכל לצבור ותק ולנסות להתמודד בפריימריז הבא לרשימת המפלגה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד דווח בוואלה! כי שקד שוקלת ברצינות את המהלך, בין היתר לאחר שיחות שקיימה עם ראשי ערים וחברים במרכז הליכוד, שעם חלקם יצרה קשר בתקופה כשרת הפנים בממשלה היוצאת ותומכים בתוכנית. אם אכן זה יקרה, שקד מתכננת להשקיע מאמצים בתקופה הקרובה לפקוד כמה שיותר אנשים למפלגה. בסביבתה של שרת הפנים מסרו בתגובה כי "זו אפשרות שנמצאת על הפרק אך דבר לא סגור".

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

אדם יכול להתמודד בליכוד רק אם הוא חבר במפלגה במשך יותר משלוש שנים, או שקיבל לכך אישור מיוחד מיו"ר המפלגה במהלך שנחשב "קיצור פז"ם". בשנים האחרונות שקד רצתה מאד במספר הזדמנויות לעבור לליכוד אך המהלך לא יצא לפועל בשל העובדה כי נתניהו לא היה מוכן להעניק לה את האישור הנדרש להתמודדות, זאת בין היתר בשל התנגדויות של בכירים במפלגה וכן התנגדות נחרצת של רעייתו שרה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כעת, על פי הדיווח, המהלך של שרת הפנים נשקל מתוך הנחה כי הממשלה החדשה בראשות נתניהו תחזיק מעמד לפחות שנתיים, ולה יש את האפשרות לצבור את הותק הנדרש עבור ההתמודדות.