המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, תקף הבוקר (ראשון), בדיון בוועדה המיוחדת שדנה בהצעות לתיקון פקודת המשטרה, את הניסיונות של חברי הקואליציה המתהווה לבצע שינויים במערכת המשפט.

"אתם עושים דה לגיטימציה לייעוץ המשפטי. אתם כל הזמן מנסים לצייר את היועמ״שית פוליטית אבל היא עצמאית", אמר לימון לח"כים. חברי הקואליציה המתגבשת אמרו שהיועמשית אמרה "כן" לכל החלטה של הממשלה היוצאת.

ח"כ טלי גוטליב מהליכוד השיבה במתקפה על היועמ"שית גלי בהרב-מיארה: "היועצת המשפטית לממשלה מטילה אימה בעם. היועצת המשפטית לממשלה פוגעת בעבודה שלנו כמחוקקים, אי אפשר לסבול את זה".

בתוך כך, ח"כ גדי איזנקוט התייחס במהלך הדיון להצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה: "בהצעה החדשה סוגיית הסמכות והאחריות לא ברורה. אין קוהרנטיות. המשטרה והמפכ"ל נתונים למרות הממשלה אבל חסר סעיף שהדרג הפיקודי הבכיר ביותר הוא המפכ"ל. הנוסח יוצר עמימות. נדרש להוסיף בהצעה שהמפכ"ל הוא הדרג הפיקודי העליון במשטרה  - ברורה לחלוטין הכפיפות לשר. זה נוסח נכון יותר שמבהיר בצורה טובה יותר את הסמכות והאחריות ומצמצם מקום לפרשנות ועמימות".

"ממליץ לשר המיועד לתקן ולאשר ארבע שנים לכהונת מפכ"ל בחוק. זה תיקון נכון, כמו שמופיע לראש מוסד וראש שב"כ. מפכ"ל ורמטכ"ל זה שלוש שנים עם שנה נוספת שנתונה לאישור. זה פער מיותר שיוצר מתחים ואי הבנות. זה פתח לבעיה שיכול להביא לסחר מכר בין השר למפכ"ל או לרמטכ"ל. הכלל צריך להיות ארבע שנים לכהונה, זה נותן אופק לקדנציה ומונע סיג ושיח מיותר. הדבר יביא למנהל ציבורי נכון יותר וימנע חיכוכים", הוסיף איזנקוט.