ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, תקף הבוקר (שני) את עיתון הניו יורק טיימס האמריקאי בעקבות מאמר מערכת נגד ממשלתו המסתמנת.

"אחרי ששנים קבר את השואה בדפים האחרונים ועשה דמוניזציה לישראל בעמוד הראשי, הניו יורק טיימס קורא כעת לערער את הממשלה הנבחרת הנכנסת של ישראל", כתב נתניהו.

"בעוד הניו יורק טיימס ממשיך לעשות דה-לגיטימציה לדמוקרטיה האמיתית האחת במזרח התיכון ובעלת הברית הטובה ביותר של אמריקה באזור, אני אמשיך להתעלם מעצותיו הלא מבוססות ובמקום זאת להתמקד בבניית מדינה חזקה ומשגשגת יותר, חיזוק הקשרים עם אמריקה, הרחבת השלום עם שכנינו והבטחת עתידה של המדינה היהודית האחת והיחידה", הוסיף.

כזכור, בניו יורק טיימס מתחו ביקורת נוקבת על אופיה המסתמן של הממשלה והרכב השרים בה, וקראו לביידן לנקוט עמדה נגדה: "ממשלתו של נתניהו מהווה איום משמעותי על עתידה של ישראל, הכיוון אליו היא הולכת, על ביטחונה ואפילו על רעיון המולדת היהודית". 

העיתון ציין כי "המערכת הזו היא תומכת חזקה של ישראל ובפתרון שתי המדינות במשך שנים רבות, ואנחנו נשארים מחויבים לתמיכה זו. האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה ברחבי העולם, ולפחות חלק מהביקורת על ישראל היא תוצאה של שנאה כזו".

"ממשלתו של נתניהו, לעומת זאת, מהווה איום משמעותי על עתידה של ישראל - כיוונה, ביטחונה ואפילו רעיון המולדת היהודית. ראשית, העמדה של הממשלה עלולה להפוך את זה לבלתי אפשרי מבחינה צבאית ופוליטית שפתרון שתי המדינות ייווצר אי פעם".

"במקום לקבל את התוצאה הזו, ממשל ביידן צריך לעשות כל שביכולתו כדי להביע את תמיכתו בחברה הנשלטת על ידי שוויון זכויות ושלטון החוק בישראל, כפי שהוא עושה במדינות בכל רחבי העולם. זה יהיה מעשה ידידות, העולה בקנה אחד עם הקשר העמוק בין שתי האומות".

"את הקאמבק של נתניהו כראש ממשלה, שנה וחצי לאחר שהודח מתפקידו, אי אפשר להפריד מטענות השחיתות שבאו בעקבותיו. כעת הוא עושה כל שביכולתו כדי להישאר בשלטון, על ידי מענה לדרישות של הגורמים הקיצוניים ביותר בפוליטיקה הישראלית".

"הקבינט החדש שהוא מקים כולל מפלגות ימין קיצוני קיצוני שקראו, בין היתר, להרחיב ולגליזציה של ההתנחלויות באופן שיהפוך למעשה מדינה פלסטינית בגדה לבלתי אפשרית; שינוי הסטטוס קוו בהר הבית, פעולה שמסתכנת לעורר סבב חדש של אלימות ערבית-ישראלית; ולערער את סמכותו של בית המשפט העליון הישראלי, ובכך לשחרר את הכנסת, בית המחוקקים הישראלי, לעשות ככל העולה על רוחו, בלי איפוק שיפוטי".

"השרים בממשלה החדשה אמורים לכלול אישים כמו איתמר בן גביר, שהורשע בישראל ב-2007 בגין הסתה לגזענות ותמיכה בארגון טרור יהודי. הוא כנראה יהיה השר לביטחון לאומי. בצלאל סמוטריץ', שתמך זה מכבר בסיפוח מוחלט של הגדה המערבית, צפוי להתמנות לשר האוצר הבא, עם סמכויות נוספות על ניהול הגדה. לסגן הממונה על הזהות היהודית בלשכת ראש הממשלה, צפוי נתניהו למנות את אבי מעוז, שפעם הגדיר את עצמו כ'הומופוב גאה'. המהלכים האלה מטרידים, ומנהיגי אמריקה צריכים לומר זאת".

"למפלגות הימין יש רוב מוחלט בכנסת, ונתניהו, בתקווה שהממשלה החדשה תציל אותו מהעמדה לדין ומעונשי מאסר אפשריים, בכוחם. בין היעדים של המנהיגים החדשים נמצא בית המשפט העליון הישראלי, שבהיעדר חוקה לאומית, שימש לשקול את פעולות הממשלה כנגד החוק הבינלאומי והמסורת והערכים של מדינת ישראל עצמה. הלאומנים יפחיתו סמכות זו על ידי הצבעה לתת לעצמם את הכוח לעקוף החלטות בית המשפט העליון. אגב, הם גם הציעו לבטל את החוק שלפיו נתניהו צפוי לתקופת מאסר אפשרית".

"כוחות מתונים בפוליטיקה הישראלית ובחברה האזרחית כבר מתכננים התנגדות נמרצת לחקיקה שתצמצם את סמכויות בית המשפט העליון הישראלי או את זכויות המיעוט הערבי או קהילת הלהט"ב. הם ראויים לתמיכה מהציבור האמריקאי ומממשל ביידן", סיכם המאמר בניו יורק טיימס.