המחבל נאצר נאג'י אבו חאמיד מרמאללה, ממקימי גדודי חללי אל-אקצא ומי שהיה מקורב למרוואן ברגותי באינתיפאדה השנייה, מת הלילה (בין שני לשלישי) במרכז הרפואי "שמיר" ממחלה סופנית. הבוקר, ארגונים פלסטינים רבים התאבלו על מותו והאשימו את ישראל ברשלנות רפואית מכוונת.

המחבל נאצר נאג'י אבו חאמיד, ממייסדי גדודי אל-אקצא, מת בבית החולים

רשות האסירים הפלסטינית האשימה את ישראל במות האסיר ומסרה: "האסיר נאצר אבו חמיד מת בבית החולים אסף הרופא בעקבות רשלנות רפואית מכוונת וכתוצאה ממדיניות ההרג המכוונת של הנהלת שב"ס כלפי אסירים חולים". גם תנועת הג'יהאד האיסלאמי האשימה את ישראל במותו, ומסרה: "אנו מתאבלים על השהיד השבוי נאצר אבו חמיד ורואים בכיבוש את האחריות המלאה לחיסולו ולהשלכות הפשע הנתעב הזה, לאור ההסלמה בתוקפנות והטרור נגד האסירים והאנשים שלנו".

מסגדים בעזה והמסגדים של מחנה אל-אמרי ברמאללה הודיעו כי הם "אבלים על מות השבוי נאצר אבו חמיד, שמת בבית הכלא כתוצאה מרשלנות רפואית מכוונת". בנוסף, מסגדי מחנה אל-אמרי הכריזו על שביתה מקיפה לאחר מותו. תנועת השבויים בבתי הכלא בגדה המערבית הכריזה על אבל שיימשך כשלושה ימים, במהלכו יוחזרו הארוחות ויסגרו כל המחלקות.

משפחתו של אבו חמיד נמסר: "נישאר במצב אבל מתמשך עד לשחרור גופת בננו הטהור, יחד עם שאר גופות חללינו הצדיקים, המוחזקים בקברי המספרים ובתוך המקררים של האויב". אמו של האסיר הוסיפה: "אנו מודים לאלוהים על מות הקדושים שלו, והוא קיווה לכך".

"מות קדושים היה משאלתו של נאצר" סיפרה אמו של האסיר. "בביקורו האחרון הוא אמר לי: 'אני פרויקט קדושים ואני רוצה ללכת לאחי, השהיד עבד אל מונים ולכל הקדושים'".

חבר הלשכה המדינית של חמאס, זאהר ג'בארין, מסר גם כן: "היום עזב אותנו אביר מאבירי המולדת. לוחם ההתנגדות העיקש והאסיר הגיבור נאסר אבו חמיד ירד לאחר צעדה מלאת נתינה והתנגדות, והצטרפו לאחיו, השהיד הגיבור עבד אל מונים אבו חמיד".

דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר: "השהיד נאצר אבו חמיד נלחם עד נשימתו האחרונה, וייצג את העם הפלסטיני". קאסם הדגיש כי "יש להתמודד עם פשיעה של הכיבוש עם הסלמה של ממש בבתי הכלא, כדי לעצור את המדיניות הפלילית של רשלנות רפואית".

בנוסף, דובר חמאס הודיע כי חמאס מציב את נושא האסירים בראש סדר העדיפויות שלו, והדגיש כי הפתרון לסוגייתם יכול להיות רק "בשבירת השלשלאות", ולא רק בשיפור תנאי חייהם בתוך בתי הכלא.