תיק 4000: סאגת משפטו של ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, נמשכת בבית במשפט. אתמול החל להעיד דוד שרן, לשעבר מנהל לשכתו של בנימין נתניהו, ובמהלך עדותו ביקשה הפרקליטות להכריז עליו כעד עוין. עו"ד ג'ואי אש, לשעבר מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, התראיין הבוקר (רביעי) בתוכנית של ינון מגל ובן כספית ב-103FM והתייחס להתפתחויות במשפט.

"זה לא נראה טוב", פתח מגל את הראיון, בהתייחסו להתנהלות הלקויה, לטענתו, של הפרקליטות במשפט. בין היתר, מוזכרת דרישת הפרקליטות להציג עד אחר עד כעוין, והעובדה שהעדים מספרים סיפורים "מסמרי שיער" על חקירה לא הולמת שעברו במשטרה.

"בוא נדבר על הפרטים של הגב' בן־חי שגב", עו"ד אש משיב, ומתייחס תחילה לנושא תלונות העדים. "היא אמרה שהיא נחקרה בתנאים לא אנושיים, אבל היא נחקרה פעם אחת, לא בתחנת משטרה, אלא ברשות לניירות ערך. מקום מאוד נעים ונוח - מאוד אנושי. אחת הדוגמאות שהיא הביאה לחוסר אנושיות היה שהציעו לה תה פעם אחת, זה בבית משפט". בכל זאת, אש מדגיש כי הוא אינו מתווכח עם תחושות. 

לגבי הטענות נגד הגינות חקירות המשטרה, מציין אש כי "בסופו של דבר, למרות הטענות נגד החקירה, העדה הזו ובינתיים גם העד שרן חוזרים ומאשרים את מה שהם מסרו במשטרה - זה סופר חשוב. למשל, הגברת בן־חי שגב מאשרת שבזמן אמת, פילבר אמר לה שהשר מבקש לקדם את העסקה. העדות הזו - אגב, שרן אמר בדיוק אותו דבר - מקעקעת כמעט לחלוטין את כל טענות ההגנה בנוגע לעדות של שלמה פילבר". לדבריו, "בסופו של דבר, מה שאנחנו רואים הוא - ככל שמעידים יותר עדים, אנחנו רואים שעדויות שהיו ושניסו לקעקע, מקבלות חיזוק. עדויות שמצטלבות, שמשתלבות; גם שרן, גם בן־חי שגב, גם פילבר, הם כולם אומרים אותו דבר. מה שכן, יש להם הרבה טענות כנגד חקירת המשטרה".

גם לגבי הטענה שעלתה נגד פילבר - מסירת פרט שקרי לכאורה לגבי הנחיה שקיבל מנתניהו - מציין אש כי "פילבר אמר שהוא קיבל הנחיה מנתניהו, הוא דבק בגרסה הזו עד הסוף, והיום אנחנו גם יודעים שהוא אמר אותה בזמן אמת לבן־חי שגב. זה כל כך ברור שהוא קיבל הנחיה מהשר - הוא אמר את זה בזמן אמת לאנשים".

לגבי שרן הוא מוסיף ומסביר כי "הוא אומר שהשר לחץ עליו לקדם את העסקה. מה ששרן אמר אתמול, לפחות לפי מה שקראתי, הוא לגמרי אישר את הסיפור. הוא סיפר שהשר אמר לו שיש בעיה עם בזק ושהוא מבקש ממנו לטפל בזה".

"וזה הכל, על זה עומד התיק?", תהה מגל.

"מה שהעדים האלה אומרים וממשיכים להגיד גם אחרי הטענות שלהם נגד חקירות המשטרה, הוא שנתניהו, השר שהיה בזמנו, לחץ ודחף את עסקת בזק-יס", משיב עו"ד אש.

בתגובה להתנגדות לטענה זו, מדגיש אש כי להשקפתו "התמונה המלאה מאוד ברורה. השר נתניהו - היה לו אינטרס. מה היה האינטרס? זה כבר בית המשפט יכריע. אבל הוא דחף והיה לו אינטרס לקדם את עסקת בזק-יס. אני חושב שגם פילבר, גם שרן בינתיים וגם בן־חי שגב אומרים את זה בצורה מאוד ברורה".

בהתייחסו שוב לטענות המועלות כנגד אופייה השנוי במחלוקת של החקירה, אומר בכיר הפרקליטות לשעבר, כי "אני חושב שכאשר האזרחים שומעים שעד או נאשם אומר שחקירה הייתה לא הגונה, זה דבר שהוא מטריד, ומאוד לא נעים ולא נוח לשמוע את זה. אבל, צריך להגיד את האמת ולשים את זה על השולחן: חקירת משטרה היא לפעמים לא הגונה, וזה לגיטימי. לפעמים עושים תרגילי חקירה שמערימים על הנחקרים וזה לגיטימי. אני לא אומר את הדברים האלה בשוויון נפש. כשאני שומע שיש טענות כנגד חקירה שהייתה מלחיצה ושעשו ככה וככה, זה לא נוח לשמוע את זה, אבל אני לא נופל מהכיסא. אני כן נופל מהכיסא כשחוצים קווים".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm.