התיקון לחוק פקודת המשטרה ("חוק בן גביר") עבר אתמול בקריאה ראשונה במליאת הכנסת לאחר דיון סוער. טרם ההצבעה, נאם השר המיועד איתמר בן גביר והסביר את החוק ואת התיקון המוצע: "מדובר בהצעה היסטורית, שבאה אחרי שהתיקון הגדול והמהותי של הפקודה היה ב-1970. ריבונו של עולם אנחנו ב-2022 דברים השתנו".

בן גביר יקבע את מדיניות המשטרה? זהו החוק המתגבש
היועמ"שית צפויה להתנגד ל"חוק בן גביר", שתקף: "מאוכזב ממנה עמוקות"

ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לחוק המתגבש: "חל פיחות אדיר במעמדה של המשטרה בעיני הציבור. כל הסמכות והאחריות היא על המפכ"ל אז למה להתלונן? שבא אדם שרוצה שהמצב ישתפר? מי שרוצה שהמצב ימשך מגיב כמו אלשיך, שלא רוצה שהגבינה שלו תזוז. אני מקווה מאוד שקובי שבתאי, שהוא נבחר על ידי אמיר אוחנה ואני כתבתי בזמנו לאוחנה שזה מינוי אמיץ נכון ומקורי שלו".

"אני עדיין חושב שהוא יכול לקחת את המדיניות של איתמר ולהוציא אותה לפועל. אם הוא יחליט שזה לא מתאים לו, וזה לגיטימי, ייקח רגליו ויפנה את המקום. יש לו מחליפים. עוד לא נתתם לנו דקה למשול ואתם שופטים את מה שעדיין לא עשיתי. תן לי לקחת את הדברים למקום אחר, ואתם תראו תוצאות טובות. תן לי קרדיט, אנחנו לא הופכים את המשטרה לפוליטית, אנחנו רוצים סמכות ולקבוע מדיניות. רוצים לראות שהמשטרה פועלת לפי מה שמעניין את הנבחרים ולא את המפכ"ל. תן לי צ'אנס לתקן את זה. זה מה שהציבור בחר".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm