מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר הודיעה הבוקר (חמישי) כי הגיעה להסכמות עם מפלגת הליכוד ותצטרף לממשלה המיועדת, לאחר שסעיפי המשא ומתן סוכמו. כחלק מהסיכומים בין המפלגות הוחלט על ביטול הסעיף שמונע התמודדות לכנסת ממי ששולל את ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית או מסית לגזענות.

לא סומכים על נתניהו? ח"כ מעוצמה יהודית: "רוצים לבטח את עצמנו"

הנימוק של עוצמה יהודית לבקשתם לכלול את ביטול הסעיף כחלק מההסכמים הקואלציונים היא משום שהוא הופעל עד כה "באופן לא שוויוני רק כלפי הימין". למעשה מדובר בהחלטה שנועדה לסלול את דרכם של מיכאל בן ארי, בנצי גופשטיין וברוך מרזל אל הכנסת.

כאמור, סעיף 7א בחוק יסוד:הכנסת קובע כי רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לרבות בהתבטאויותיו, במפורש או במשתמע - שלילת קיומה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית ו/או הסתה לגזענות.

עוד לפי ההסכם בין הליכוד לעוצמה יהודית, אושר כי ח"כ בן גביר יכהן גם כמ"מ יו"ר ועדת שרים לענייני חקיקה. כמו כן, סוכמו שורה של עקרונות וחוקים בנושא המשטרה, פיתוח הנג והגליל ורפורמה במערכת המשפט. 

השר המיועד לביטחון לאומי מסר: "כפי שהבטחנו לציבור עשינו הכל כדי להקים ממשלת ימין מלא מלא שתחזיר את המשילות והגאווה לעם ישראל, ותיתן גב לחיילים והשוטרים במאבקם החשוב. סמלי מאוד שדווקא בחג החנוכה שמסמל את הפצת האור, אנו מקימים ממשלת ימין כדי לממש את ההבטחות שלנו למען הבוחרים, למען החיילים השוטרים הלוחמים שלנו  - ולמען כל עם ישראל".

אם יבוטל הסעיף אז פעילי המפלגה ברוך מרזל, בני גופשטיין ומיכאל בן ארי יוכלו לרוץ לכנסת. כשנשאל אם הוא שוקל לרוץ לכנסת אם יבוטל סעיף 7א השיב ברוך מרזל: "מקווה שמיכאל בן ארי ירוץ ויש עוד צעירים מצוינים שאשמח שיהיו שם- אני מוותר". גופשטיין בירך על ביטול הסעיף אך מסר כי "יש לי דברים יותר טובים לעשות כמו להציל את מדינת ישראל". 

מיכאל בן ארי ענה: "כרגע יש לי משפט, על ׳הסתה לגזענות׳, מרוכז לרסק את הפרקליטות במשפט. לא היו נגדי שום ראיות לגזענות במשפט הפסילה. הכל היה תפור. כשאעבור את המשפט וכשתהיינה בחירות, אחליט היכן חשוב לי להשקיע את כוחותיי". 

נתניהו מודיע לנשיא הרצוג שעלה בידו להקים ממשלה

במסגרת ההסכם בין הליכוד לעוצמה יהודית, הוסכם על חקיקת חוק עונש למחבלים, טרם העברת התקציב לשנת 2023. עוד על פי ההסכם, תוך 60 ימים מיום הקמת הממשלה תתקבל החלטת ממשלה על הקמת צוות שרים לענייני התיישבות צעירה ועל הסדרת כל יישובי ההתיישבות הצעירה. 

עוד הוסכם, כי יישובי ההתיישבות הצעירה יחוברו למים וחשמל באופן מיידי, והממשלה תקצה 300 מיליון ש"ח בשנה לצורך תכנון, הסדרה וביצוע תשתיות בהתיישבות הצעירה, וכלל ההסדרה תסתיים תוך 18 חודשים. כמו כן, הוסכם בין שתי המפלגות כי בתוך 60 יום מהקמת הממשלה תתקבל החלטת ממשלה על אשרור ארבעה יישובים שנדרשת בעניינן החלטת ממשלה שניה לצורך ההסדרה, שניים בבקעת הירדן ושניים בדרום הר חברון.

בתוך כך, בן גביר הגיע לוועדה המיוחדת שדנה בתיקון לפקודת המשטרה והודיע כי הדיון בהצבעה לתיקון פקודת המשטרה יפוצל וחלקו יידחה לאחרי השבעת הממשלה. זאת, בהתאם להערות מצד הייעוץ המשפטי שמתחו ביקורת על ה"בליץ" החקיקתי במקום תהליך סדור על פני לוח זמנים הגיוני. 

"בעקבות הערות הייעוץ המשפטי של הכנסת על הליך חקירה מהיר וכדי שבג"ץ לא יפסול את החוק, הודיע השר המיועד לביטחון לאומי ח״כ איתמר בן גביר, כי הדיון בהצבעה לתיקון פקודת המשטרה יפוצל", נמסר. 

הוועדה תדון ותצביע עוד בטרם הקמת הממשלה, על כפיפות משטרת ישראל, התוויות מדיניות ועקרונות והתוויות מדינות בחקירות, כמו גם שמירת הסמכויות של השר, אך יחד עם זאת הדיון כי המפכ"ל כפוף לשר וזמן טיפול בתיקים יידחה לשבועות הקרובים וההצבעה תהיה לאחר הקמת הממשלה".

רשימה חלקית מהסעיפים שנחתמו בין סיעת עוצמה יהודית לסיעת הליכוד במסגרת ההסכם הקואליציוני:

- ייקבע בחוק עונש מינימום של שלוש שנות מאסר על פשיעה חקלאית.

- יקבע בחוק עונש מינימום של שלוש שנות מאסר על גביית דמי חסות.

- חוק דרומי יתוקן כך שיחול גם על בסיסי צה״ל.

- יחוקק חוק חסינות לחיילי צה״ל ואנשי כוחות הביטחון.

- תיקון סעיף הנכד בחוק השבות.

- חידוש מהלכים להרחקת מסתננים והמהגרים הלא חוקיים.

- תוקם יחידה מיוחדת בשב"כ לטיפול בפשיעה בחברה הערבית.

- יחוקק חוק שקובע שהסתה נגד הציבור החרדי תיחשב גזענות.

- הממשלה תקדם איסור הנפה או הצגה של דגלי אש״ף במוסדות הנתמכים על ידי המדינה או רשויות מקומיות.

- הממשלה תכיר בבאר שבע כעיר מטרופולין. והפיכתה למטרופולין כך ייהנו התושבים משלל שירותים.

- משרד המשפטים יבחן מבצע שמיטה לחייבים בהוצאה לפועל.

- חוק היועמ"שים: מנכ"לי משרדי הממשלה ימנו בעצמם את היועצים המשפטיים.

- יבוטל סעיף 7א שעל בסיסו פסלו עד היום מועמדים מהימין החשודים בהסתה לגזענות.

- תכנית חירום לאומית למניעת שוד והרס אתרי מורשת והעצמת תשתיות מורשת – במדבר יהודה, ביו״ש ובבקעת הירדן על סך 150 מיליון ₪.

- המדינה תשתול עצי זית בשטחי C במטרה למנוע השתלטות פלסטינית.

 -יחוקק חוק הנצחת זכרם של קורבנות הטבח הקשה בתרפ"ט.

- יחוקק חוק להנצחת פועלם ועשייתם התורנית והלאומית של הרבנים הראשיים לישראל, הרב אברהם שפירא זצ"ל והרב מרדכי אליהו זצ"ל.

- ימונה רב ראשי דתי לאומי.

- החלטת ממשלה לחיזוק תנועת חב"ד. הרחבת כפר חב"ד, השלמת בינוי מרכז מורשת הרבי מלוובאויטש ועוד.

- יחוקק חוק הנצחת זכרם של קורבנות הטבח בתרפ"ט בחברון.