העימות בין ח"כ גפני לח"כ גולדקנופף מחריף:  סיעת דגל התורה פרסמה הערב (שבת) הבהרה בה נכתב כי הם מתנגדים לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה וכן גם לחברות בקבינט. 

יהדות התורה תקבל נציג בקבינט: ההסכמות שהושגו במו"מ הקואליציוני 
אחרי חשיפת פרטי ההסכם הקואליציוני: ביהדות התורה זועמים על הליכוד

"דגל התורה מתנגדת לקבלת תפקיד שר שנושא באחריות לכל פעולות הממשלה, כולל החלטות שהם נגד ההלכה, אף אם הוא מצביע נגד, עקב האחריות הקולקטיבית. על אחת כמה וכמה בהיותו חבר בקבינט המדיני בטחוני שההחלטות שם מתקבלות לאחר שהשרים יודעים על כל הפעולות שנעשו קודם ובמיוחד כאשר מדובר בחיי אדם", נכתב.

פרסום ההודעה לא מקרי ונובע מהזעם בסיעה נגד יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף שצפוי להיות חבר בקבינט המדיני-ביטחוני, כך על פי ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין "אגודת ישראל" לבין הליכוד. בעקבות כך שלח יו"ר דגל התורה משה גפני מכתב חריף אל ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בו הוא דורש לפתוח את ההסכם הקואליציוני מחדש, בטענה כי ההסכמות אליהן הגיעו הן רק מול אגודת ישראל, ולא עם כל הסיעה.

בנוסף הוא ציין כי המנהיג הרוחני הבכיר של יהדות התורה הרב גרשון אדלשטיין לא מסכים לחברות בקבינט. במכתבו הזכיר את התנגדות של דגל התורה לחתום על סוגיות שאגודת ישראל מתנגדת אליהן.

הרב גרשון אדלשטיין (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)
הרב גרשון אדלשטיין (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

"כשפנו אלינו נציגי הליכוד לבקשת חתימה על יו"ר הכנסת ללא נציגי אגו"י סירבנו  משכך, התפלאנו לשמוע שאתמול נחתם הסכם קואליציוני על ידי אגודת ישראל וכל זה למרות שנושאים עקרוניים שהיו בינינו טרם לובנו ולא הגענו להסכמות עליהם! מלבד זאת "גילינו" נספחים שצורפו להסכם החתום ובהם דברים שהתנגדנו אליהם במהלך המו"מ ואף תפקידים וחברויות בגופים שנמענו מהם עד היום מאז ומתמיד כהוראת רבותינו. להחתמה נפרדת זו יש משמעות רבה", תקף.