הקרבות בליכוד: לקראת הקמת ממשלת נתניהו, שעל פי המסתמן תתרחש ביום חמישי הקרוב, במפלגת השלטון המיועדת נמשכים המאבקים על התיקים שישארו בידיה. מי  שתפקידו נראה מובטח, הוא יו"ר הכנסת הזמני יריב לוין, שצפוי להתמנות לתפקיד שר המשפטים, כך דווח הערב (שבת) בחדשות 12. 

גפני נגד מינוי גולדקנופף כחבר קבינט: "מתקבלות שם החלטות שהן נגד ההלכה"
יועצו לשעבר של נתניהו מעריך: זה השותף הבכיר שיעשה את מרבית הצרות בממשלה  

עוד על פי הדיווח, נתניהו מעדיף למנות את רון דרמר לתפקיד שר החוץ, אולם הוא מודע לכאב הראש בתוך מפלגתו בנושא, ומהציפייה שימנה לתפקיד את אחד מהשניים: חברי הכנסת ישראל כ"ץ ואמיר אוחנה. קרב נוסף שמתנהל בתוך המפלגה, הוא בין חברי הכנסת מירי רגב ואלי כהן. 

לפיד תוקף את הממשלה המיועדת: "הממשלה המוקמת כאן מסוכנת וחסרת אחריות, זה ייגמר רע". צילום: אבשלום ששוני

השניים מיועדים לאייש את תפקידי החינוך והתחבורה, אולם כל אחד מהם מעדיף לנחות דווקא במשרד התחבורה, ולא מעוניין  לקבל את משרד החינוך לידיו. סימן שאלה משמעותי במיוחד, הוא בעניינם של דודי אמסלם, יולי אדלשטיין וכאמור, שר החוץ לשעבר ישראל כ"ץ. 

על פי הדיווח, לכ"ץ יוצע תיק האנרגיה ולאדלשטיין לעמוד בראשות ועדת החוץ והביטחון. כ"ץ כאמור מעוניין בתיק החוץ, ואילו אדלשטיין, לשעבר שר הבריאות ויו"ר הכנסת, מעוניין בתפקיד בכיר בהרבה. 

נתניהו מצוי במשבר מול דגל התורה בראשות גפני, אשר זועמים על החתימה עם אגודת ישראל, ב"אישון לילה" כהגדרתם. בסיעה הזכירו כי התאחדו עם אגודת ישראל לבקשתו של נתניהו, וציינו כי הם דורשים לפתוח את ההסכמים שנחתמו מחדש. על פי גורמים בסיעה, הוא מוכנים ללכת רחוק בנושא, ואף לדחות את הקמת הממשלה, כך על פי הדיווח.

ישראל כץ (צילום: פלאש 90)
ישראל כץ (צילום: פלאש 90)

מוקדם יותר, התארח חבר הכנסת דוד ביטן ב"פגוש את העיתונות", תקף את התנהלות המפלגות השותפות במשא ומתן הקואליציוני, והבהיר כי יצביע נגד תיקון החוק שיאפשר למסיתים לגזענות להתמודד לכנסת: "הביקורת שלי עומדת בעינה, וכל ילד בגן יודע שהיא מוצדקת. לצערי הרב איבדנו את זה בליכוד במשא ומתן הקואליציוני. כל התיקים שנשארו אצלנו הם תיקים קטנים, התחבורה זה חצי תחבורה והחינוך זה חצי חינוך. המשפטים מלא, אבל מהביטחון נשאר שני-שליש".