בתיעוד שנוי במחלוקת, מפלגת נעם פרסמה סיווג של אנשי תקשורת ועיתונאים על בסיס נטייתם המינית, כך נחשף לראשונה ב"ידיעות אחרונות". ידיעה זו מצטרפת לסמכויותיו של יו"ר המפלגה אבי מעוז, שעתיד לקבל את האחריות לשינוי תוכניות הלימודים החיצוניות במערכת החינוך. ד"ר אורית קמיר, מרצה למשפט ומגדר שוחחה היום (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ברדיו 103FM והציגה את משנתה בנושא. 

״אני חושבת שמספיק לקרוא את ההסכמים הקואליציוניים כדי להבין שיש כאן התחלה של מהפכה משטרית", אמרה ד"ר קמיר. "הכוונה היא לא לעשות שינויים פה ושם בחוקים, אלא הכוונה היא לשנות את כללי המשחק באופן עמוק, וזה מתקשר קשר ישיר לרשימות השחורות. כי ברגע שקבוצה גם אם היא יחסית גדולה כרגע, רוצה לשנות באופן יסודי את כללי המשחק, להחליש מאוד את הרשות השופטת, כלומר לפגוע ביכולת להגנה לזכויות אדם בבתי משפט, מחזק בצורה חסרת תקדים את הרשות המבצעת, את כוחות האכיפה, את כל הזרועות של הממשלה". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

היא המשיכה: "מה שהיא צריכה זה שהאזרחים יפחדו להתנגד, והדרך הכי יעילה להפחיד את האזרחים להתנגד זה קודם לסמן את מי מהם שיכולים להיחשב כמובילים, ולעשות רשימות שחורות שבהן מסמנים את ראשיהם. כך לגרום לכל האחרים להתרחק מהם, לנדות אותם, לבודד אותם, ואולי לחשוש שהם יהיו ברשימות הבאות, וזה יכול להבטיח למשטר שקט תעשייתי. לכן זה כל כך חשוב לא ליפול למלכודת הזאת, לא להיבהל, לא להתרחק, לא מהומואים, לא מלסביות, לא מפמיניסטיות, לא מכל אדם אחר שהמשטר החדש מנסה עכשיו לסמן שאלה האויבים הראשונים שלנו״.

״מי שייקרא את המסמכים הפנימיים של נועם יגלה שיש שם השקפת עולם שלמה שהיא מפחידה, אין מילה אחרת להגיד אותה. למה הפמיניסטיות והלהט״ב קשורים אצלם ביחד? כי אלה גם אלה משרתים אצלם מזימה אנטישמית. ומה הטענה העמוקה יותר? שהטענה לשיווין, גם אצל הפמיניסטיות וגם את הלהט״ב, זו גסות, זו מין אשליה כזאת שמוכרים לציבור כדי להיראות בסדר. אבל מתחת לזה בעצם מטרתנו להחליש את המדינה היהודית כי אנחנו ממומנים על ידי כספים זרים של האנטישמים באירופה, ואיך אנחנו עושים את זה?". 

היא צוטטה מתוך מסמכים של תנועת נעם: "הלהט״ב על ידי שהם מפתים ילדים להיות להט״ב, ובכך הם מקצרים את הילודה היהודית. והפמיניסטיות על ידי זה שהן מעמידות פנים שהן רוצות לקדם את הנשים בצה״ל כשלמעשה מה שהן רוצות לעשות בצה״ל זה להשתלט עליו מבפנים ולהחליש אותו כדי שהמדינה היהודית לא תוכל להגן על עצמה". היא אמרה: "עכשיו כשקוראים את המסמכים האלה מבינים שיש כאן קבוצה באמת, אין מילים, הזויה עם תיאורית קונספירציה מבעיתה שהתקלה ההיסטורית זה שהיא בשלטון״. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אבי מעוז מציג את תוכניתו במערכת החינוך. צילום: ערוץ הכנסת

״הבעיה הגדולה היא שכשחברה, וזה כל חברה זה לאו דווקא אנחנו, אבל זה גם אנחנו, רואים שיש אלמנטים שמסומנים כקיצוניים, כמסוכנים, כבעייתיים. הנטייה הטבעית של רוב האנשים היא להגיד לעצמם ׳למה לי להסתבך, אני לא להט״ב, אני לא פמיניסטית רדיקלית, למה אני צריכה עכשיו לקחת סיכון׳, ומה שעושים כל אחד לוקח צעד קטן אחורה. וזהו, זה האסון״. 

על תיקון חוק איסור אפליה במוצרים ושירותים, אמרה ד"ר קמיר כי ״יש לנו כבר 22 שנה בישראל חוק איסור אפליה למוצרים ושירותים, וזה חוק נפלא שבתי המשפט גם באמת אוכפים אותו. זה התחיל מהדבר המצומצם, שהאגודה לזכויות האזרח יזמה אותו, בגלל התופעה המוכרת והידועה שסלקטורים בכניסה למועדונים היו משאירים בחוץ מי שלא נראה להם טוב, מי שלא בא להם טוב בעין, זה בעיקר היה מזרחים וכמובן, אתיופים״. 

״החוק הזה אוסר את זה, הוא אוסר על אנשים להפלות לרעה במתן השירות שלהם. המטרה היא לבטל את החוק הזה כדי שאולמות נישואים, אולמות שבהם עושים חתונות, יוכלו להגיד ללהט״ב, למי שרוצים לקיים חתונה רפורמית, למי שרוצים לעשות מסיבה שמבחינה יהודית לא מוצאת חן בעיניהם, שאפשר יהיה להגיד ׳זה מתנגד לאמונה הדתית שלי, אני לא אתן לך לעשות את זה אצלי׳״.

״עכשיו למה זה מסוכן? נגיד אני אקח את הדוגמא של נישואים רפורמים, הרי המאבק מאוד גדול כדי שאנשים יוכלו לבחור להתחתן בטקס שהוא לא אורתודוקסי. יש אולמות שבאמת מבחינה דתית זה קשה להם, אבל יש הרבה אולמות שזה לא קשה להם אלא הם מפחדים מהלחץ האורתודוקסי. עכשיו המטרה היא להפקיד את כל המקומות האלה על הלחץ האורתודוקסי כדי שהוא יוכל למנוע מאנשים לעשות מה שהוא לא אורתודוקסי״. 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm